Show simple item record

dc.contributor.advisorFriedrich, Václav
dc.contributor.authorKudělková, Adriana
dc.date.accessioned2023-06-23T08:41:38Z
dc.date.available2023-06-23T08:41:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149546
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti spotřebního družstva COOP Beskydy. Cílem práce je pomocí metod strategického řízení a dotazníkového šetření posoudit celkovou konkurenceschopnost a potenciál vybraného spotřebního družstva. Byla provedena analýza vnitřního a vnějšího prostředí za pomocí PEST analýzy, Porterovy analýzy, analýzy konkurentů, SWOT analýzy a mezipodnikového srovnání. Byla použita také kvantitativní analýza s využitím dotazníkového šetření adresovaného zákazníkům družstva. K vyhodnocení dat byla použita položková analýza, metoda GAP a explorativní faktorová analýza. Pro zvýšení konkurenceschopnosti bylo v závěru práce navrženo několik doporučení jako přístavba velkoskladu, návrhy na propagaci privátních značek a členství v družstvu, postupná výměna chladících a mrazících zařízení, návrhy na spolupráci s regionálními dodavateli, vytvoření mobilní aplikace věrnostního programu a úprava nabídky nebytových prostorů. S pomocí explorativní faktorové analýzy EFA byly určeny čtyři hlavní faktory, které ovlivňují zákazníky při rozhodování o místě nákupu. Silná stránka družstva z pohledu zákazníků byla shledána v osobním kontaktu, ochotě personálu a čistotě prodejen. Za slabé stránky družstva lze z pohledu zákazníků považovat nedostatečná otevírací doba, vzhled a vybavení prodejen. Největší hrozbou pro družstvo COOP Beskydy jsou konkurenční řetězce Albert a Penny Market.cs
dc.description.abstractThe thesis is focused on analyzing the competitiveness of the COOP Beskydy consumer cooperative. The aim of the thesis is to assess the overall competitiveness and potential of the selected consumer cooperative using strategic management methods and questionnaire survey. An analysis of the internal and external environment was carried out using PEST analysis, Porter's analysis, competitor analysis, SWOT analysis and inter-company comparison. Quantitative analysis was also used using a questionnaire survey addressed to the cooperative's customers. Item analysis, GAP method and exploratory factor analysis were used to evaluate the data. To increase competitiveness, several recommendations were proposed at the end of the thesis, such as the addition of a wholesale warehouse, suggestions for the promotion of private labels and cooperative membership, the gradual replacement of refrigeration and freezing equipment, suggestions for cooperation with regional suppliers, the creation of a mobile application of the loyalty program and the modification of the non-residential offer. Using an exploratory factor analysis EFA, four main factors were identified that influence customers in their point of purchase decisions. The cooperative's strengths from the customers' point of view were found to be personal contact, staff helpfulness and cleanliness of the stores. The cooperative's weaknesses from the customers' point of view were the lack of opening hours, appearance and equipment of the stores. The biggest threat to COOP Beskydy is the competing chains Albert and Penny Market.en
dc.format.extent3323582 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSpotřební družstvocs
dc.subjectkonkurenceschopnostcs
dc.subjectstrategické řízenícs
dc.subjectPEST analýzacs
dc.subjectPorterova analýzacs
dc.subjectSWOT analýzacs
dc.subjectmezipodnikové srovnánícs
dc.subjectmetoda GAPcs
dc.subjectdotazníkové šetřenícs
dc.subjectexplorativní faktorová analýza.cs
dc.subjectConsumer cooperativeen
dc.subjectcompetitivenessen
dc.subjectstrategic managementen
dc.subjectPEST analysisen
dc.subjectPorter's analysisen
dc.subjectSWOT analysisen
dc.subjectinter-company comparisonen
dc.subjectGAP methoden
dc.subjectquestionnaire surveyen
dc.subjectexploratory factor analysis.en
dc.titleAnalýza konkurenceschopnosti spotřebního družstvacs
dc.title.alternativeCompetitiveness Analysis of a Consumer Cooperativeen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeLinhartová, Štěpánka
dc.date.accepted2023-05-23
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department115 - Katedra managementucs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchManagementcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKUD0100_EKF_N0413A050014_S02_2023
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record