Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLůžek, Petr
dc.contributor.authorNovák, Matěj
dc.date.accessioned2023-06-23T08:41:41Z
dc.date.available2023-06-23T08:41:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149561
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je analyzovat postoj spotřebitelů k platbám bitcoinem a jejich ochotu platby pomocí něj provádět. V teoretické části práce je představen koncept bitcoinu, jeho historie a potenciální výhody i nevýhody spojená s jeho používáním. Pro sběr dat je zvolena kvantitativní nepravděpodobnostní výběrová metoda, a sice technika sněhové koule. Získávání dat je prováděno formou dotazníkového průzkumu, která umožnila získat statistické údaje o preferencích a obavách spotřebitelů ve spojení s bitcoinem a placením pomocí něj. V analytické části je zjištěno, že se bitcoin těší velké popularitě a spotřebitelé mají povědomí o možnosti ním platit. I navzdory těmto faktům, vnímá bitcoin jako platební nástroj pouze menšina spotřebitelů, zatímco pro většinu je investičním nástrojem. Jeho širšímu přijetí ve formě prostředku úhrady brání zejména nejasnosti panující kolem daňových náležitostí u tohoto druhu platby.cs
dc.description.abstractThe goal of this bachelor's thesis is to analyze consumers' attitudes towards Bitcoin payments and their willingness to using it as transaction tool. The theoretical part of the thesis introduces the concept of Bitcoin, its history, and the potential advantages and disadvantages associated with its use. A quantitative non-probability sampling method, specifically the snowball technique, is chosen for data collection. Data acquisition was conducted through a questionnaire survey, which helped to collect a statistical data on consumers' preferences and concerns regarding bitcoin and bitcoin payments. The analysis revealed that bitcoin's popularity is significant, and consumers are aware of the potential of using it as a payment method. However, despite these facts, only a minority of consumers perceive bitcoin as a payment tool, while for the majority, it is seen as an investment instrument. The broader acceptance of bitcoin as a type of payment is hindered primarily by the tax regulations associated with this kind of payment.en
dc.format.extent856362 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbitcoincs
dc.subjectkryptoměnycs
dc.subjectdigitální platbycs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectplatební metodycs
dc.subjectfinanční technologiecs
dc.subjectdigitální ekonomikacs
dc.subjectplatební systémycs
dc.subjectplatební trendycs
dc.subjectdigitální měnycs
dc.subjectdecentralizacecs
dc.subjectplatební procesycs
dc.subjectregulace kryptoměncs
dc.subjectfinanční trhycs
dc.subjectblockchaincs
dc.subjectbitcoinen
dc.subjectcryptocurrenciesen
dc.subjectdigital paymentsen
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjectpayment methodsen
dc.subjectfinancial technologyen
dc.subjectdigital economyen
dc.subjectpayment systemsen
dc.subjectpayment trendsen
dc.subjectdigital currenciesen
dc.subjectdecentralizationen
dc.subjectpayment processesen
dc.subjectcryptocurrency regulationen
dc.subjectfinancial marketsen
dc.subjectblockchainen
dc.titleAnalýza postojů spotřebitelů k platbám Bitcoinemcs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Attitudes towards Bitcoin Paymentsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKotrle, Miloš
dc.date.accepted2023-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisNOV0502_EKF_B0414A050001_S01_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam