Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBečica, Jiří
dc.contributor.authorVáňa, Tomáš
dc.date.accessioned2023-06-23T08:41:44Z
dc.date.available2023-06-23T08:41:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149575
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na financování regionálního školství s užším zaměřením na základní školy, a to z prostředků státního rozpočtu. Vybraným vzorkem jsou úplné základní školy vybraných sedmi měst Moravskoslezského kraje. Hlavním cílem práce je předložit komplexní zhodnocení vybraných škol dle jednotlivých výkonových parametrů v porovnání s celorepublikovými průměry za sledované období 2017–2021, ukazateli, které jsou předmětem srovnání škol. Jsou to – průměrný počet žáků v jedné třídě, průměrný počet žáků na pracovní úvazek pedagogického pracovníka, průměrná výše platu pedagoga a průměrná výše ONIV na žáka. Hlavním výstupem celého výzkumu má dojít k ověření, že v rámci financování základního školství z rozpočtu MŠMT nedochází k významné rozdílnosti mezi jednotlivými školami od celorepublikových průměrných hodnot vybraných výkonových ukazatelů škol. V rámci hledání odpovědí na tři stanovené výzkumné otázky došlo k potvrzení pouze jediného výroku, a to co se týče výše průměrného platu pedagoga. U hodnoty počtu žáků na třídu, výše ONIV na žáka a počtu žáků na pedagoga toto potvrzeno nebylo, neboť byla zjištěna značná rozdílnost hodnot porovnávaného vzorku základních škol s celorepublikovým průměrem. Důvodem ale může být především fakt, že sledované období, za které byly ukazatele porovnávány, bylo na rozmezí reformy systému financování regionálního školství. To bylo uvedeno do praxe od roku 2020.cs
dc.description.abstractThe thesis focuses on the financing of regional education with a narrower focus on primary schools, from the state budget. The selected sample is full primary schools in seven towns of the Moravian-Silesian Region. The main objective of the work is to present a comprehensive evaluation of the selected schools according to individual performance parameters in comparison with national averages for the period 2017-2021, the indicators that are the subject of comparison of schools. These are – average number of pupils per class, average number of pupils per full-time teaching staff, average teacher salary and average amount of other non-investment expenses per pupil. The main outcome of the whole research is to verify that there is no significant difference between individual schools and the national average values of selected school performance indicators within the framework of financing of primary education from the budget of the Ministry of Education. In the framework of search for answers to the three research questions, only one statement was confirmed, namely the level of average teacher salary. This was not confirmed for the value of the number of pupils per class, the amount of the other non-investment expenses per pupil and the number of pupils per teacher, as there was a significant difference between the values of the compared sample of primary schools and the national average. However, this may be mainly due to the fact that the period for which the indicators were compared was within the range of the reform of the regional education financing system. This was put into practice from 2020.en
dc.format.extent3348510 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpříspěvková organizacecs
dc.subjectregionální školstvícs
dc.subjectsamosprávacs
dc.subjectstátní rozpočetcs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjectallowance organizationen
dc.subjectelementary schoolen
dc.subjectregional educationen
dc.subjectself-governmenten
dc.subjectstate budgeten
dc.titleZhodnocení ekonomické výkonnosti základních školcs
dc.title.alternativeEvaluation of the economic performance of elementary schoolsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeŠuláková, Ivona
dc.date.accepted2023-05-23
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department153 - Katedra veřejné ekonomikycs
dc.thesis.degree-programVeřejná ekonomika a správacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisVAN0259_EKF_N0312A050001_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam