Show simple item record

dc.contributor.advisorNovák, Vítězslav
dc.contributor.authorKuldanek, Jiří
dc.date.accessioned2023-06-23T08:42:11Z
dc.date.available2023-06-23T08:42:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/149715
dc.description.abstractPozadí: Herní průmysl je velmi rozsáhlý a metody vývoje videoher nejsou tak jasně definovány jako metody pro vývoj tradičních komerčních informačních systémů. Tato diplomová práce zkoumá jedinečné výzvy a průsečíky mezi tradičními metodami vývoje softwaru a specifickými požadavky vývoje videoher. Práce identifikuje hlavní rozdíly mezi tradičním vývojem informačních systémů a vývojem videoher a zdůrazňuje důležitost přizpůsobení metodik konkrétním potřebám projektu. Cíl: Hlavním cílem této práce je vyvinout počítačovou videohru Endless Evil a prokázat účinnost hybridní metodiky, která kombinuje sekvenční a agilní přístupy, aby vyhověla specifickým potřebám herního průmyslu. Metoda: Prostřednictvím návrhu a vývoje hry Endless Evil poskytuje práce podrobnou analýzu a dokumentaci vývojového procesu. Nabízí jedinečný pohled na použití a přizpůsobení běžně používaných metod vývoje softwaru a řízení projektů v kontextu vývoje videoher. Výsledky: Úspěšné dokončení hry Endless Evil v rámci stanoveného času, rozsahu a omezení zdrojů ukazuje účinnost použitých metodik. Závěr: Zjištění této práce poukazují na potenciál pro budoucí rozvoj v této oblasti a ukazují, že hybridní metodiky mohou efektivně řešit jedinečné výzvy vývoje videoher, zatímco úspěšně dodávají projekt v rámci časových a zdrojových omezení.cs
dc.description.abstractBackground: Videogame industry is very large and the methods of developing videogames are not as clearly defined as the methods for developing commercial information systems are. This Master's thesis explores the unique challenges and intersections between traditional software development methodologies and the specific requirements of video game development. The thesis identifies the main differences between traditional information system development and video game development, emphasizing the importance of adapting methodologies to suit the specific needs of a project. Aim: The primary objective of this work is to develop a computer video game, Endless Evil, and to demonstrate the effectiveness of a hybrid methodology, combining sequential and agile approaches, to cater to the distinctive needs of the video game industry. Method: Through the design and development of Endless Evil, the thesis provides an in-depth analysis and documentation of the development process. It offers a unique perspective on the application and adaptation of commonly used software development and project management methodologies in the context of video game development. Results: The successful completion of Endless Evil within the set time, scope, and resource constraints showcases the efficacy of the employed methodologies. Conclusion: The findings of this thesis highlight the potential for future development in this field, showing that hybrid methodologies can effectively address the unique challenges of video game development while delivering a successful project within time and resource constraints.en
dc.format.extent5426578 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectVideohracs
dc.subjectvývoj videohercs
dc.subjectobjektově orientované programovánícs
dc.subjectherní smyčkacs
dc.subjectrenderovánícs
dc.subjectfyzický engincs
dc.subjectdetekce kolizecs
dc.subjectrogue-like videohracs
dc.subjectUnitycs
dc.subjecthybridní projektové řízenícs
dc.subjectiterativní a inkrementální vývojcs
dc.subjectnávrh videohercs
dc.subjectwireframecs
dc.subjectuživatelské příběhycs
dc.subjectherní manažercs
dc.subjectnávrh softwarucs
dc.subjectdokumentace softwarucs
dc.subjectUML diagramcs
dc.subjectvizecs
dc.subjectúrovně abstrakcecs
dc.subjectVideogameen
dc.subjectvideogame developmenten
dc.subjectobject-oriented programmingen
dc.subjectgame loopen
dc.subjectrenderingen
dc.subjectphysics engineen
dc.subjectcollision detectionen
dc.subjectrogue-like videogameen
dc.subjectUnityen
dc.subjecthybrid project managementen
dc.subjectiterative and incremental developmenten
dc.subjectgame designen
dc.subjectwireframeen
dc.subjectuser storiesen
dc.subjectgame manageren
dc.subjectsoftware designen
dc.subjectsoftware documentationen
dc.subjectUML diagramen
dc.subjectvisionen
dc.subjectabstraction tiersen
dc.titleNávrh a tvorba počítačové videohrycs
dc.title.alternativeDesign and Development of a Computer Videogameen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeRozehnal, Petr
dc.date.accepted2023-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department155 - Katedra aplikované informatikycs
dc.thesis.degree-programInformační a znalostní managementcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKUL0111_EKF_N0688A050001_2023
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record