Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStolárik, Martin
dc.contributor.authorBrixová, Bibiana
dc.date.accessioned2023-06-23T08:48:18Z
dc.date.available2023-06-23T08:48:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150754
dc.description.abstractCieľom diplomovej práce je navrhnutie trhacích prác pre diaľničný tunel Čebrať a posúdenie vplyvu už trhacích prác na okolité prostredie. Rešeršná časť popisuje teóriu výbuchu, venuje sa škodlivým účinkom trhacej techniky, jednotlivým prostriedkom používaným pri trhacích prácach, nevýbušným expanzným trhacím prácam, postupu prác pri razení líniových pozemných diel a dimenzovaniu nálože. Praktickú časť tvorí návrh trhacích prác pre diaľničný tunel Čebrať a posúdeniu účinkov trhacích prác na blízke okolie seizmickým monitoringom. Návrh trhacích prác je vypracovaný pre konvenčnú trhavinu Perunit E a pre alternatívnu technológiu razenia expanzívnymi náložkami AutoStem III. Záver tvorí posúdenie účinkov trhacích prác seizmickým monitoringom a jeho vyhodnotenie.cs
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to design the blasting works for the Čebrat road tunnel and assess the impact of the blasting works on the surrounding environment. The research part describes the theory of explosion, deals with the harmful effects of blasting technology, individual means used in blasting work, non-explosive expansion blasting work, the work progress when driving linear earthworks and dimensioning of the charge. The practical part consists of the design of the blasting works for the Čebrat road tunnel and the assessment of the effects of the blasting works on the surrounding area by means of seismic monitoring. The design of the blasting works is developed for the conventional explosive Perunit E and for the alternative technology of blasting with expansive charges AutoStem III. The conclusion consists of an assessment of the effects of blasting works by seismic monitoring and its evaluation.en
dc.format.extent3947136 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttrhacie prácecs
dc.subjectvýbuchcs
dc.subjecttrhavinacs
dc.subjectroznetcs
dc.subjectMěcíř-Válekcs
dc.subjectPerunit Ecs
dc.subjectAutoStemcs
dc.subjectseizmické účinkycs
dc.subjecttunelcs
dc.subjectblastingen
dc.subjectexplosionen
dc.subjectexplosiveen
dc.subjectinitiationen
dc.subjectMěcíř–Váleken
dc.subjectPerunit Een
dc.subjectAutoStemen
dc.subjectMěcíř–Váleken
dc.subjectseismic effecten
dc.subjecttunnelen
dc.titleProblematika trhacích prací při ražbě dálničního tunelu Čebraťcs
dc.title.alternativeThe Issue of Blasting during Excavation of the Highway Tunnel Čebraťen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePandula, Blažej
dc.date.accepted2023-01-11
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrství - Geotechnika a podzemní stavitelstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisBRI0047_FAST_N0732A260005_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam