Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGurný, Petr
dc.contributor.authorGuo, Yaoyao
dc.date.accessioned2023-11-10T12:31:11Z
dc.date.available2023-11-10T12:31:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/151603
dc.description.abstractIn recent years, with the rise of a new round of technological revolution and industrial transformation, new energy vehicles have become the backbone of the transformation and upgrading of the automotive industry, and the new energy vehicle industry has also ushered in unprecedented development opportunities. In the new energy vehicle industry, Tesla and BYD electric vehicles are good industry representatives. This article analyses the difference in multiplier selection between Tesla and BYD through the key value-driven formula and pyramid decomposition. We choose value/NOPAT as the multiplier. Through calculations, we find that the predicted growth rates of Tesla and BYD are smaller than WACC and ROIC, and both companies generate value. The ROIC of Tesla and BYD are both greater than WACC, and the growth rate has increased. Their growth has produced meaningful economic benefits, leading to an increase in the market capitalization of both companies. Tesla's higher WACC reflects its higher financing costs, which can be lowered by increasing long-term debt and reducing equity capital. For any level of growth, increasing ROIC will always increase value, thereby reducing the investment capital required for growth. The higher return on capital of Tesla and BYD shows that the two companies have better economic returns on their own investment, and investors have less risk, so it is worth continuing to invest. From the results of pyramid decomposition, it can be found that the value creation of Tesla is higher than that of BYD. We find Tesla’s impact on value creation at g, 1-Expense/S, (FAt-1/S)⋅360, (Et-1/Ct-1), RE, RD⋅(1-t), greater than 0, the effect is positive. Among them, (Et-1/Ct-1) has the greatest impact on Tesla's value creation, which is 24.356, which is a positive impact. Tesla's value creation driven by (Et-1/Ct-1) is higher than that of BYD. Then the positive impact of 1-Expense/S is 8.5197. Then the positive impact of RE is 9.565, Tesla's value creation driven by 1-Expense/S and RE is higher than BYD. Tesla uses more equity, while BYD uses more debt, Tesla's equity cost and debt cost are higher, and WACC is higher than BYD. In the effect of (CAt- 1/S) ⋅ 360, (Dt-1/Ct-1), the effect of ROIC and IR on value creation is less than 0, and the effect is negative. Tesla's fixed assets/revenue ratio is higher than BYD's. Tesla's (Dt -1/Ct-1) is higher than BYD. Tesla generates more value from fixed assets, BYD generates more value from liquid assets. Among them, the negative impact of (Dt-1/Ct-1) on Tesla is -8.871. Tesla's value creation driven by (Dt-1/Ct-1) is not as good as BYD. Tesla's investment capital is higher than BYD's, Tesla's ROIC is higher than BYD's, and NOPAT invests more. So, Tesla should pay more attention to (Et-1/Ct-1), 1-Expense/S and (Dt-1/Ct-1), should increase (Et-1/Ct-1), reduce expenses, increase value.en
dc.description.abstractV posledních letech, s nástupem nového kola technologické revoluce a průmyslové transformace, se nová energetická vozidla stala páteří transformace a modernizace automobilového průmyslu a průmysl nových energetických vozidel také přinesl nebývalé možnosti rozvoje. V odvětví nových energetických vozidel jsou elektromobily Tesla a BYD dobrými představiteli odvětví. Tento článek analyzuje rozdíl ve výběru multiplikátoru mezi Teslou a BYD prostřednictvím klíčového vzorce řízeného hodnotou a pyramidového rozkladu. Jako multiplikátor zvolíme hodnotu/NOPAT. Prostřednictvím výpočtů zjistíme, že předpokládané míry růstu Tesly a BYD jsou menší než WACC a ROIC a obě společnosti vytvářejí hodnotu. ROIC Tesla a BYD jsou obě vyšší než WACC a tempo růstu se zvýšilo. Jejich růst přinesl významné ekonomické přínosy, které vedly ke zvýšení tržní kapitalizace obou společností. Vyšší WACC společnosti Tesla odráží její vyšší náklady na financování, které lze snížit zvýšením dlouhodobého dluhu a snížením vlastního kapitálu. Na jakékoli úrovni růstu bude zvýšení ROIC vždy zvyšovat hodnotu, čímž se sníží investiční kapitál potřebný pro růst. Vyšší návratnost kapitálu Tesly a BYD ukazuje, že tyto dvě společnosti mají lepší ekonomickou návratnost svých vlastních investic a investoři mají menší riziko, takže se vyplatí pokračovat v investicích. Z výsledků pyramidového rozkladu lze zjistit, že tvorba hodnoty Tesly je vyšší než u BYD. Dopad Tesly na tvorbu hodnoty najdeme u g, 1-Náklady/S, (FAt-1/S)⋅360, (Et-1/Ct-1), RE, RD⋅(1-t), větší než 0, efekt je pozitivní. Mezi nimi má (Et-1/Ct-1) největší vliv na tvorbu hodnoty Tesly, která činí 24,356, což je pozitivní dopad. Tvorba hodnoty Tesly poháněná (Et-1/Ct-1) je vyšší než u BYD. Pak je pozitivní dopad 1-Expense/S 8,5197. Pak je pozitivní dopad RE 9,565, tvorba hodnoty Tesly poháněná 1-Expense/S a RE je vyšší než BYD. Tesla používá více vlastního kapitálu, zatímco BYD používá více dluhů, náklady na vlastní kapitál a náklady na dluh společnosti Tesla jsou vyšší a WACC je vyšší než BYD. V efektu (CAt-1/S) ⋅ 360, (Dt-1/Ct-1) je vliv ROIC a IR na tvorbu hodnoty menší než 0 a efekt je negativní. Poměr stálých aktiv/výnosů Tesly je vyšší než u BYD. Tesla (Dt -1/Ct-1) je vyšší než BYD. Tesla generuje větší hodnotu z fixních aktiv, BYD generuje větší hodnotu z likvidních aktiv. Mezi nimi je negativní dopad (Dt-1/Ct-1) na Teslu -8,871. Tvorba hodnoty Tesly poháněná (Dt-1/Ct-1) není tak dobrá jako BYD. Investiční kapitál Tesly je vyšší než BYD, ROIC Tesly je vyšší než BYD a NOPAT investuje více. Tesla by tedy měla věnovat více pozornosti (Et-1/Ct-1), 1-Expense/S a (Dt-1/Ct-1), měla by zvýšit (Et-1/Ct-1), snížit výdaje, zvýšit hodnota.cs
dc.format.extent2253435 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectKey value driver formulaen
dc.subjectPyramidal decompositionen
dc.subjectNOPAT estimationen
dc.subjectWACC estimationen
dc.subjectROIC estimationen
dc.subjectGrowth rate estimation.en
dc.subjectVzorec pro klíčovou hodnotucs
dc.subjectPyramidový rozkladcs
dc.subjectodhad NOPATcs
dc.subjectodhad WACCcs
dc.subjectodhad ROICcs
dc.subjectOdhad tempa růstu.cs
dc.titleComparison of Market Value Creation within Tesla Company and BYD Automobile Companyen
dc.title.alternativeSrovnání tvorby tržní hodnoty v rámci společností Tesla a BYD Automobilecs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeNovotná, Martina
dc.date.accepted2023-05-22
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department154 - Katedra financícs
dc.thesis.degree-programFinancecs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisGUO0013_EKF_N0412A050005_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam