Show simple item record

dc.contributor.advisorVelčovská, Šárka
dc.contributor.authorWaliczková, Lucie
dc.date.accessioned2023-11-10T12:31:17Z
dc.date.available2023-11-10T12:31:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/151635
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na měření úspěšnosti značky na trhu nealkoholických nápojů. Hlavním cíle práce je analyzovat úspěšnost zvolené značky Rajec, která působí na trhu balených vod. Dílčími cíli je zhodnotit, do jaké míry je značka Rajec mezi spotřebiteli známá, zjistit jak je vybraná značka vnímána a jaké mají spotřebitelé preference na trhu balených vod a v neposlední řadě vypracovat návrhy a doporučení, které by vedly ke zvýšení úspěšnosti značky. Data byla shromážděna kvantitativním typem výzkumu prostřednictvím online dotazníkového šetření. Respondenti byli vybráni za pomocí kvótního výběru a v rámci analýzy bylo pracováno s daty ze 302 dotazníků. Z výzkumu vyplynulo, že značka Rajec je mezi spotřebiteli poměrně známá, avšak při spontánní znalosti si ji vybavilo pouze 32,1 % respondentů. Mezi nejúspěšnější produkty značky Rajec patří Rajec nesycený a Rajec jemně sycený. Nejpreferovanější velikosti balení značky jsou lahve s objemem 1,5l a 0,75l. Frekvence spotřeby produktů značky Rajec je poměrně nízká a nejčastějším důvodem pro jejich nákup je momentální uspokojení potřeb spotřebitele.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on measuring the success of the brand on the soft drinks market. The main goal of the work is to analyze the success of the chosen brand Rajec, which operates on the bottled water market. The sub-goals are to evaluate the extent to which the Rajec brand is known among consumers, to find out how the selected brand is perceived and what consumers preferences are in the bottled water market, and last but not least, to develop recommendations that would lead to an increase in the success of the brand. The data was collected by a quantitative type of research through an online questionnaire survey. Respondents were selected by using quota sampling and data for analysis come from 302 questionnaires. The research showed that the Rajec brand is relatively well-known among consumers, but only 32.1% of respondents remembered it spontaneously. The most successful products of the Rajec brand include Rajec nesycený and Rajec jemně sycený. The most preferred packaging sizes of the brand are 1.5l and 0.75l. The frequency of consumption of Rajec brand products is relatively low and the most common reason for their purchase is the immediate satisfaction of the consumer's needs.en
dc.format.extent2767640 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnealkoholické nápojecs
dc.subjectbalené vodycs
dc.subjectměření úspěšnostics
dc.subjectznačkacs
dc.subjectmarketingový výzkumcs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectsoft drinksen
dc.subjectbottled wateren
dc.subjectsuccess measurementen
dc.subjectbranden
dc.subjectmarketing researchen
dc.subjectconsumeren
dc.titleMěření úspěšnosti značky na trhu nealkoholických nápojůcs
dc.title.alternativeMeasuring the Brand Success in the Soft Drinks Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeLahutová, Milena
dc.date.accepted2023-05-25
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisWAL0086_EKF_N0414A050001_2023
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record