dc.contributor.advisor | Ardielli, Eva | |
dc.contributor.author | Mutinová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:21:39Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:21:39Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152841 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce Digitalizace základního školství přibližuje fungování základního školství v České republice především z pohledu implementace digitalizace. Práce sleduje vztahy mezi Evropskou unii, Českou republikou a školskými zařízeními. Teoretická část přibližuje problematiku základního školství v České republice ve spojitosti s digitálně kompetentními žáky, občany České republiky. Také blíže charakterizuje digitální kompetenci, popisuje konkrétní nástroje k rozvoji této dovednosti a zaměřuje se na legislativu a pojetí digitalizace v EU. Součástí teoretické části jsou konkrétní příklady nástrojů pro rozvoj digitální kompetence žáků, které je možno užít ve výuce na základní škole. Cílem bakalářské práce je zhodnotit stav digitalizace základního školství na příkladu vybraného školského zařízení. Pro dosažení tohoto cíle využívá aplikační část metody, jako je finanční analýza, strukturované rozhovory a dotazníkové šetření. Finanční analýza využívá data vybrané základní školy, která se zapojila do Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání v období od roku 2017 do roku 2022 a díky kterému získala finanční prostředky mimo jiné na financování digitálního zařízení. Strukturované rozhovory, s konkrétními učiteli dané základní školy, objasňují, jaké konkrétní zařízení a nástroje učitelé na této základní škole využívají a také sleduje vztahy mezi věkem respondentů a jejich přístupu k dané problematice. Závěrečné dotazníkové šetření pracuje s kvantitativními daty získanými od učitelů, kteří vyučují na různých základních školách v České republice. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis Digitalization of Primary Education presents the functioning of primary education in the Czech Republic mainly from the perspective of the implementation of digitalization. The thesis traces the relations between the European Union, the Czech Republic, and school establishments. The theoretical part presents the issue of primary education in the Czech Republic in connection with digitally competent pupils, and citizens of the Czech Republic. It also characterizes digital competence in more detail, describes specific tools for the development of this skill, and focuses on legislation and the concept of digitalization in the EU. The theoretical part includes concrete examples of tools for the development of digital competence of pupils that can be used in primary school teaching. The bachelor thesis aims to evaluate the state of digitalization of primary education in the example of a selected school. To achieve this goal, the application part uses methods such as financial analysis, structured interviews, and questionnaire surveys. The financial analysis uses data from a selected primary school that participated in the Operational Programme Research, Development and Education from 2017 to 2022, through which it received funding for, among other things, digital equipment. Structured interviews, with specific teachers at the primary school, shed light on the specific devices and tools used by teachers at this primary school and also trace the relationships between the age of the respondents and their approach to the subject. The final questionnaire survey works with quantitative data collected from teachers who teach in various primary schools in the Czech Republic. | en |
dc.format.extent | 2677665 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | základní školství | cs |
dc.subject | digitalizace | cs |
dc.subject | digitální kompetence | cs |
dc.subject | digitální nástroje | cs |
dc.subject | digitální zařízení | cs |
dc.subject | operační program | cs |
dc.subject | Primary Education | en |
dc.subject | digitization | en |
dc.subject | digital skills | en |
dc.subject | digital tools | en |
dc.subject | digital devices | en |
dc.subject | Operational Programme | en |
dc.title | Digitalizace základního školství | cs |
dc.title.alternative | Digitization of Schooling and Education | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Vavrek, Roman | |
dc.date.accepted | 2024-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 153 - Katedra veřejné ekonomiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Veřejná ekonomika a správa | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | MUT0028_EKF_B0312A050001_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |