Show simple item record

dc.contributor.advisorArdielli, Eva
dc.contributor.authorMutinová, Markéta
dc.date.accessioned2024-06-27T17:21:39Z
dc.date.available2024-06-27T17:21:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/152841
dc.description.abstractBakalářská práce Digitalizace základního školství přibližuje fungování základního školství v České republice především z pohledu implementace digitalizace. Práce sleduje vztahy mezi Evropskou unii, Českou republikou a školskými zařízeními. Teoretická část přibližuje problematiku základního školství v České republice ve spojitosti s digitálně kompetentními žáky, občany České republiky. Také blíže charakterizuje digitální kompetenci, popisuje konkrétní nástroje k rozvoji této dovednosti a zaměřuje se na legislativu a pojetí digitalizace v EU. Součástí teoretické části jsou konkrétní příklady nástrojů pro rozvoj digitální kompetence žáků, které je možno užít ve výuce na základní škole. Cílem bakalářské práce je zhodnotit stav digitalizace základního školství na příkladu vybraného školského zařízení. Pro dosažení tohoto cíle využívá aplikační část metody, jako je finanční analýza, strukturované rozhovory a dotazníkové šetření. Finanční analýza využívá data vybrané základní školy, která se zapojila do Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání v období od roku 2017 do roku 2022 a díky kterému získala finanční prostředky mimo jiné na financování digitálního zařízení. Strukturované rozhovory, s konkrétními učiteli dané základní školy, objasňují, jaké konkrétní zařízení a nástroje učitelé na této základní škole využívají a také sleduje vztahy mezi věkem respondentů a jejich přístupu k dané problematice. Závěrečné dotazníkové šetření pracuje s kvantitativními daty získanými od učitelů, kteří vyučují na různých základních školách v České republice.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis Digitalization of Primary Education presents the functioning of primary education in the Czech Republic mainly from the perspective of the implementation of digitalization. The thesis traces the relations between the European Union, the Czech Republic, and school establishments. The theoretical part presents the issue of primary education in the Czech Republic in connection with digitally competent pupils, and citizens of the Czech Republic. It also characterizes digital competence in more detail, describes specific tools for the development of this skill, and focuses on legislation and the concept of digitalization in the EU. The theoretical part includes concrete examples of tools for the development of digital competence of pupils that can be used in primary school teaching. The bachelor thesis aims to evaluate the state of digitalization of primary education in the example of a selected school. To achieve this goal, the application part uses methods such as financial analysis, structured interviews, and questionnaire surveys. The financial analysis uses data from a selected primary school that participated in the Operational Programme Research, Development and Education from 2017 to 2022, through which it received funding for, among other things, digital equipment. Structured interviews, with specific teachers at the primary school, shed light on the specific devices and tools used by teachers at this primary school and also trace the relationships between the age of the respondents and their approach to the subject. The final questionnaire survey works with quantitative data collected from teachers who teach in various primary schools in the Czech Republic.en
dc.format.extent2677665 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectzákladní školstvícs
dc.subjectdigitalizacecs
dc.subjectdigitální kompetencecs
dc.subjectdigitální nástrojecs
dc.subjectdigitální zařízenícs
dc.subjectoperační programcs
dc.subjectPrimary Educationen
dc.subjectdigitizationen
dc.subjectdigital skillsen
dc.subjectdigital toolsen
dc.subjectdigital devicesen
dc.subjectOperational Programmeen
dc.titleDigitalizace základního školstvícs
dc.title.alternativeDigitization of Schooling and Educationen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeVavrek, Roman
dc.date.accepted2024-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department153 - Katedra veřejné ekonomikycs
dc.thesis.degree-programVeřejná ekonomika a správacs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisMUT0028_EKF_B0312A050001_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record