Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrügerová, Martina
dc.contributor.authorHurtík, Tomáš
dc.date.accessioned2024-06-27T17:21:53Z
dc.date.available2024-06-27T17:21:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/152914
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje komplexnímu zkoumání právních informací, právních informačních systémů a právních dovedností studentů. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž první se zaměřuje na právní informace, včetně oficiálních a neoficiálních zdrojů. Druhá kapitola představuje a srovnává různé právní informační systémy, jako jsou Codexis, ASPI a Beck-online, a hodnotí jejich užitečnost pro právní vzdělávání. Třetí kapitola analyzuje vztah studentů k právním informacím a také používání právních informačních systémů ve výuce práva. Poslední kapitola zahrnuje výzkum, který zkoumá hodnotí právní dovednosti studentů. Hlavním cílem práce je zhodnotit, jak efektivně studenti ekonomické fakulty VŠB-TUO vyhledávají právní informace, jaké mají právní dovednosti a jaké jsou jejich preference v oblasti právních informačních systémů. Práce využívá metod srovnání, dotazníkového šetření, pozorování a experimentů pro ověření několika hypotéz týkajících se právních dovedností studentů. Výsledky práce ukazují, že i přes rozmanitost dostupných právních informačních systémů mají studenti tendenci preferovat ty, které jsou jim nejlépe přístupné a které jdou jednoduše ovládat. Práce také zvažuje potenciál umělé inteligence v právním vzdělávání a praxi, kde autor v experimentech porovnává výsledky AI. Zjištění naznačují, že AI může být užitečným nástrojem, ale stále vyžaduje kontrolu responsí. Tato práce tak přispívá k lepšímu porozumění tomu, jak se právní dovednosti studentů vyvíjejí a jaké faktory ovlivňují jejich schopnost efektivně využívat právní informace v moderním právním prostředí.cs
dc.description.abstractThe thesis is dedicated to a comprehensive examination of legal information, legal information systems, and students' legal skills. It is divided into several chapters, the first of which focuses on legal information, including both official and unofficial sources. The second chapter introduces and compares various legal information systems such as Codexis, ASPI, and Beck-online, assessing their usefulness for legal education. The third chapter analyzes students' relationships with legal information and the use of legal information systems in law education. The final chapter includes research evaluating students' legal skills. The main objective of the thesis is to evaluate how effectively students from the economics faculty of VSB-TUO search for legal information, what legal skills they possess, and what their preferences are regarding legal information systems. The work utilizes methods of comparison, surveys, observation, and experiments to verify several hypotheses concerning students' legal skills. The results of the study show that despite the variety of available legal information systems, students tend to prefer those that are most accessible and easy to operate. The thesis also considers the potential of artificial intelligence in legal education and practice, where the author compares the outcomes of AI experiments. Findings suggest that AI can be a useful tool but still requires careful monitoring of responses. This work contributes to a better understanding of how students' legal skills develop and what factors influence their ability to effectively use legal information in a modern legal environment.en
dc.format.extent3754289 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectprávní informacecs
dc.subjectprávní dovednostics
dc.subjectprávní informační systémycs
dc.subjectprávní gramotnostcs
dc.subjectumělá inteligence v právucs
dc.subjectvýzkum právních dovednostícs
dc.subjectprávní vzdělávánícs
dc.subjectsrovnání právních systémůcs
dc.subjectvyhledávání právních informacícs
dc.subjectprávní literaturacs
dc.subjectprávní normycs
dc.subjectprávní předpisycs
dc.subjectjudikaturacs
dc.subjectprávní AI aplikacecs
dc.subjectlegal informationen
dc.subjectlegal skillsen
dc.subjectlegal information systemsen
dc.subjectlegal literacyen
dc.subjectartificial intelligence in lawen
dc.subjectlegal skills researchen
dc.subjectlegal educationen
dc.subjectcomparison of legal systemsen
dc.subjectlegal information retrievalen
dc.subjectlegal literatureen
dc.subjectlegal normsen
dc.subjectlegal regulationsen
dc.subjectcase lawen
dc.subjectAI legal applicationsen
dc.titlePrávní informace se zaměřením na právní dovednosti studentů vysoké školycs
dc.title.alternativeLegal Information with a Focus on the Legal Skills of University Studentsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKyselovská, Tereza
dc.date.accepted2024-05-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department119 - Katedra právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika a právo v podnikánícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisHUR0063_EKF_N0413A050014_S03_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam