dc.contributor.advisor | Krügerová, Martina | |
dc.contributor.author | Hurtík, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:21:53Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:21:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152914 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje komplexnímu zkoumání právních informací, právních informačních systémů a právních dovedností studentů. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž první se zaměřuje na právní informace, včetně oficiálních a neoficiálních zdrojů. Druhá kapitola představuje a srovnává různé právní informační systémy, jako jsou Codexis, ASPI a Beck-online, a hodnotí jejich užitečnost pro právní vzdělávání. Třetí kapitola analyzuje vztah studentů k právním informacím a také používání právních informačních systémů ve výuce práva. Poslední kapitola zahrnuje výzkum, který zkoumá hodnotí právní dovednosti studentů.
Hlavním cílem práce je zhodnotit, jak efektivně studenti ekonomické fakulty VŠB-TUO vyhledávají právní informace, jaké mají právní dovednosti a jaké jsou jejich preference v oblasti právních informačních systémů. Práce využívá metod srovnání, dotazníkového šetření, pozorování a experimentů pro ověření několika hypotéz týkajících se právních dovedností studentů.
Výsledky práce ukazují, že i přes rozmanitost dostupných právních informačních systémů mají studenti tendenci preferovat ty, které jsou jim nejlépe přístupné a které jdou jednoduše ovládat. Práce také zvažuje potenciál umělé inteligence v právním vzdělávání a praxi, kde autor v experimentech porovnává výsledky AI. Zjištění naznačují, že AI může být užitečným nástrojem, ale stále vyžaduje kontrolu responsí. Tato práce tak přispívá k lepšímu porozumění tomu, jak se právní dovednosti studentů vyvíjejí a jaké faktory ovlivňují jejich schopnost efektivně využívat právní informace v moderním právním prostředí. | cs |
dc.description.abstract | The thesis is dedicated to a comprehensive examination of legal information, legal information systems, and students' legal skills. It is divided into several chapters, the first of which focuses on legal information, including both official and unofficial sources. The second chapter introduces and compares various legal information systems such as Codexis, ASPI, and Beck-online, assessing their usefulness for legal education. The third chapter analyzes students' relationships with legal information and the use of legal information systems in law education. The final chapter includes research evaluating students' legal skills.
The main objective of the thesis is to evaluate how effectively students from the economics faculty of VSB-TUO search for legal information, what legal skills they possess, and what their preferences are regarding legal information systems. The work utilizes methods of comparison, surveys, observation, and experiments to verify several hypotheses concerning students' legal skills.
The results of the study show that despite the variety of available legal information systems, students tend to prefer those that are most accessible and easy to operate. The thesis also considers the potential of artificial intelligence in legal education and practice, where the author compares the outcomes of AI experiments. Findings suggest that AI can be a useful tool but still requires careful monitoring of responses. This work contributes to a better understanding of how students' legal skills develop and what factors influence their ability to effectively use legal information in a modern legal environment. | en |
dc.format.extent | 3754289 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | právní informace | cs |
dc.subject | právní dovednosti | cs |
dc.subject | právní informační systémy | cs |
dc.subject | právní gramotnost | cs |
dc.subject | umělá inteligence v právu | cs |
dc.subject | výzkum právních dovedností | cs |
dc.subject | právní vzdělávání | cs |
dc.subject | srovnání právních systémů | cs |
dc.subject | vyhledávání právních informací | cs |
dc.subject | právní literatura | cs |
dc.subject | právní normy | cs |
dc.subject | právní předpisy | cs |
dc.subject | judikatura | cs |
dc.subject | právní AI aplikace | cs |
dc.subject | legal information | en |
dc.subject | legal skills | en |
dc.subject | legal information systems | en |
dc.subject | legal literacy | en |
dc.subject | artificial intelligence in law | en |
dc.subject | legal skills research | en |
dc.subject | legal education | en |
dc.subject | comparison of legal systems | en |
dc.subject | legal information retrieval | en |
dc.subject | legal literature | en |
dc.subject | legal norms | en |
dc.subject | legal regulations | en |
dc.subject | case law | en |
dc.subject | AI legal applications | en |
dc.title | Právní informace se zaměřením na právní dovednosti studentů vysoké školy | cs |
dc.title.alternative | Legal Information with a Focus on the Legal Skills of University Students | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kyselovská, Tereza | |
dc.date.accepted | 2024-05-31 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 119 - Katedra práva | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika a právo v podnikání | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | HUR0063_EKF_N0413A050014_S03_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |