Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPakši, Daniel
dc.contributor.authorŠtěpánková, Natálie
dc.date.accessioned2024-06-27T17:21:54Z
dc.date.available2024-06-27T17:21:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/152921
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo prozkoumat, zjistit postoj respondentů k vnímání České národní banky a jejich představitelů a identifikovat možnosti pro zlepšení marketingové komunikace této instituce. Studie využila data z průzkumu, který zahrnoval otázky na vnímání důvěryhodnosti a transparentnosti ČNB, znalost jejích informačních zdrojů, jako jsou blogy a podcasty, a očekávání inflace. Analyzována byla data o inflačních očekáváních ve vztahu k vzdělání, příjmům, vnímané důvěryhodnosti a transparentnosti ČNB. Na základě těchto zjištění byla formulována doporučení. Tato doporučení zahrnovala zvýšení transparentnosti rozhodovacích procesů a personalizaci informačních materiálů s cílem lépe oslovit různé demografické segmenty populace. Práce byla rozdělena do několika klíčových částí, které společně pokrývají teoretické základy, praktické aspekty a výzkumnou analýzu. V teoretické části byl poskytnut podrobný úvod do základních principů marketingové komunikace. Další část práce se zaměřovala na Českou národní banku a centrální bankovnictví. Metodologie sběru dat byla popsána ve dvou fázích - přípravné a realizační, kde byly vysvětleny kroky výzkumného procesu. Závěrečná část pak hodnotí a prezentuje data získaná z dotazníkového šetření, která byla využita k formulaci návrhů a doporučení pro zlepšení komunikace ČNB.cs
dc.description.abstractThe goal of this bachelor's thesis was to investigate the respondents' attitudes towards the perception of the Czech National Bank and its representatives and to identify opportunities for improving the marketing communication of this institution. The study used data from a survey that included questions on perceptions of the CNB's credibility and transparency, knowledge of its information sources such as blogs and podcasts, and inflation expectations. Data on inflation expectations were analyzed in relation to education, income, and perceived credibility and transparency of the CNB. Based on these findings, recommendations were formulated. These recommendations included increasing the transparency of decision-making processes and personalising information materials to better reach different demographic segments of the population. The thesis was divided into several key sections, which together cover theoretical foundations, practical aspects and research analysis. The theoretical part provided a detailed introduction to the basic principles of marketing communication. The next part of the thesis focused on the Czech National Bank and central banking. The methodology of data collection was described in two phases - preparatory and implementation, where the steps of the research process were explained. The final part then evaluates and presents the data obtained from the questionnaire survey, which was used to formulate suggestions and recommendations for improving CNB communication.en
dc.format.extent1016723 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectCentrální bankovnictví, monetární politika, vnímání finančních institucí, marketingová komunikace, komunikační kanály, inflacecs
dc.subjectCentral banking, monetary policy, perception of financial institutions, marketing communication, communication channels, inflationen
dc.titleMarketingová komunikace a vnímání centrálních bankcs
dc.title.alternativeMarketing Communication and Perception of Central Banksen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeStromská, Kristýna
dc.date.accepted2024-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisSTE0509_EKF_B0414A050001_S01_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam