Show simple item record

dc.contributor.advisorKauerová, Lenka
dc.contributor.authorAkymenko, Yelyzaveta
dc.date.accessioned2024-06-27T17:22:18Z
dc.date.available2024-06-27T17:22:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153055
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou vlivu sociálních sítí na chování spotřebitelů, v oblasti zdravé výživy. Cílem dané diplomové práce je analyzovat vliv sociálních sítí na chování spotřebitelů, v oblasti zdravé výživy a následně, na základě výsledků dotazníkového šetření, definovat návrhy a doporučení, pomocí kterých mohou firmy spotřebitele na sociálních sítích ovlivnit. Návrhy a doporučení by měly firmám pomoci zacílit na sociálních sítích na relevantní skupinu uživatelů a efektivně využít sociální média k posílení povědomí o zdravé výživě a budování značky, což by mohlo vést k zvýšení prodejů a loajality zákazníků. Dílčím cílem je zkoumat spolupráci značek, specializujících se na zdravou výživu, s influencery a posoudit postoj spotřebitelů k této spolupráci. Pro dosažení stanovených cílů byl zvolen kvantitativní výzkum, konkrétně dotazníkové šetření. Teoretická část diplomové práce je věnována východiskám spotřebitelského chování. Dále je uvedena charakteristika vybraných sociálních sítí a trhu zdravé výživy. V analytické části je provedena analýza dat z dotazníkového šetření a následně jsou na základě výsledků sestaveny návrhy a doporučení.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the analysis of the influence of social networks on consumer behaviour in the field of healthy eating. The aim of the thesis is to analyse the influence of social networks on consumer behaviour in the field of healthy nutrition and then, based on the results of a questionnaire survey, to define suggestions and recommendations that companies can use to influence consumers on social networks. The suggestions and recommendations should help firms to target the relevant group of users on social media and use social media effectively to enhance healthy eating awareness and brand building, which could lead to increased sales and customer loyalty. A sub-objective is to explore the collaboration of brands specialising in healthy eating with influencers and to assess consumer attitudes towards this collaboration. In order to achieve the set objectives, quantitative research, specifically a questionnaire survey, was chosen. The theoretical part of the thesis is devoted to the background of consumer behaviour. Furthermore, the characteristics of selected social networks and the health food market are presented. In the analytical part, the data from the questionnaire survey is analysed and then suggestions and recommendations are made based on the results.en
dc.format.extent1666535 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectspotřebitelské chování, sociální sítě, zdravá výživa, vliv sociálních médií, online komunikace, zdravý životní styl, interakce značky se zákazníky, influencer marketingcs
dc.subjectconsumer behaviour, social networks, healthy eating, social media influence, online communication, healthy lifestyle, brand interaction with customers, influencer marketingen
dc.titleAnalýza vlivu sociálních sítí na spotřebitelské chování na trhu se zdravou výživoucs
dc.title.alternativeAnalysis of Social Networks Influence on Consumer Behaviour on the Healthy Food Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeDirgasová, Magda
dc.date.accepted2024-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisAKY0007_EKF_N0414A050001_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record