dc.contributor.advisor | Lošťák, Jiří | |
dc.contributor.author | Janík, Martin | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:22:28Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:22:28Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153117 | |
dc.description.abstract | Smyslem této práce bylo zpracování výzkumu, který byl postaven na důkladně sestaveném a naplánovaném dotazníkovém šetření. Toto šetření zkoumalo možnosti inovace procesu sestavování nabídky cestovní kanceláře CK TURISTA s.r.o. Relevance získaných dat bylo dosaženo správným zacílením na respondenty, jimiž byli výhradně současní zákazníci cestovní kanceláře. Pro distribuci dotazníků byly určeny konkrétní zájezdy. Tato volba přinesla nejen velmi dobrou relevanci získaných dat, ale také velmi vysoké procento vyplněnosti.
K získání lepšího přehledu nad klíčovými prvky, které by mohly kladně zapůsobit na současnou strategii tvorby produktů, bylo provedeno a vyhodnoceno několik analýz. Díky dvěma hlavním analýzám, faktorové a shlukové, se podařilo sestavit sedm klíčových bodů, které by mohly napomoci zefektivnit prodej a tím navýšit ziskovost firmy pro následující sezóny. Provedeným výzkumem byly současně zjištěny nejčastější kombinace základních demografických prvků mezi firemními klienty. Z nich bylo následně možné utvořit personu typického zákazníka CK TURISTA společně s jeho preferencemi.
Na základě závěrečného výsledku lze označit aktuální produktovou strategii jako dostatečně dobrou, avšak s určitým prostorem pro úpravu. Nejdůležitější bod se týká postupného trendu v navyšující se poptávce po nadstandardně vybaveném, pohodlnějším, byť dražším ubytování. Více než dvě třetiny respondentů bylo možné zařadit do skupiny označené jako „požitkáři“, jejichž primárním cílem není až tolik nadšení do lyžařských zážitků, jako spíš prožití pohodlné, příjemně strávené zimní dovolené. Dalším zajímavých zjištěním, kterého bylo docíleno, je podstatně nižší vliv hodnocení dopravy na celkovou spokojenost se zájezdem. Třetím nejdůležitějším bodem byla změna vnímání typického zákazníka. Výsledky výzkumu jasně poukázaly na skutečnost, že by prodejní strategie cestovní kanceláře neměla opomíjet také marketing zaměřený na ženy, neboť právě ony utvářejí výraznou nadpoloviční většinu klientely.
Práce jen doplňuje možnosti, které by bez důkladnějších analýz zůstaly zřejmě skryty, avšak jejich implementace by mohla firmě do následných let napomoct. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this work was to conduct research based on a thoroughly compiled and planned questionnaire survey. This survey examined the possibilities of innovating the process of assembling offers for the travel agency CK TURISTA Ltd. The relevance of the obtained data was achieved by targeting exclusively current customers of the travel agency. Specific tours were designated for the distribution of questionnaires. This choice not only brought very good relevance of the obtained data but also a very high completion rate.
To gain a better overview of the key elements that could positively impact the current product development strategy, several analyses were conducted and evaluated. Thanks to two main analyses, factor and clustering analyses, seven key points were identified that could help streamline sales and thus increase the profitability of the company for the following seasons. The research also identified the most common combinations of basic demographic elements among corporate clients. These were subsequently used to create a persona of the typical CK TURISTA customer along with their preferences.
Based on the final result, the current product strategy can be deemed sufficiently good but with some room for adjustment. The most important point concerns the gradual trend towards increasing demand for above-standard, more comfortable, albeit more expensive accommodation. More than two-thirds of respondents could be classified into the group labeled as "pleasure-seekers," whose primary goal is not so much enthusiasm for skiing experiences but rather the enjoyment of a comfortable, pleasantly spent winter holiday. Another interesting finding achieved was the significantly lower impact of transportation ratings on overall trip satisfaction. The third most important point was a change in the perception of the typical customer. The research results clearly pointed out that the sales strategy of the travel agency should also not overlook marketing targeted at women, as they constitute a significant majority of the clientele.
The work only supplements the possibilities that would likely remain hidden without more thorough analyses, but their implementation could help the company in the coming years. | en |
dc.format.extent | 2096757 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | cestovní agentura | cs |
dc.subject | cestovní kancelář | cs |
dc.subject | cestovní ruch | cs |
dc.subject | strategie | cs |
dc.subject | dotazník | cs |
dc.subject | dotazníkové šetření | cs |
dc.subject | faktorová analýza | cs |
dc.subject | inovace | cs |
dc.subject | kvantitativní výzkum | cs |
dc.subject | lyžování | cs |
dc.subject | marketing | cs |
dc.subject | marketingový výzkum | cs |
dc.subject | nabídka | cs |
dc.subject | online marketing | cs |
dc.subject | prodej | cs |
dc.subject | produktová strategie | cs |
dc.subject | produktová řada | cs |
dc.subject | reklama | cs |
dc.subject | shluková analýza | cs |
dc.subject | sport | cs |
dc.subject | zákaznické preference | cs |
dc.subject | autobusový zájezd | cs |
dc.subject | bus tour | en |
dc.subject | clustering analysis | en |
dc.subject | customer preferences | en |
dc.subject | marketing | en |
dc.subject | marketing research | en |
dc.subject | innovation | en |
dc.subject | offer | en |
dc.subject | product strategy | en |
dc.subject | product range | en |
dc.subject | advertisement | en |
dc.subject | online marketing | en |
dc.subject | sales | en |
dc.subject | travel agency | en |
dc.subject | tour operator | en |
dc.subject | tourism strategy | en |
dc.subject | questionnaire | en |
dc.subject | questionnaire survey | en |
dc.subject | factor analysis | en |
dc.subject | skiing | en |
dc.subject | sport | en |
dc.subject | quantitative research. | en |
dc.title | Analýza produktové strategie v oblasti cestovního ruchu | cs |
dc.title.alternative | Analysis of Product Strategy in the Field of Tourism | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Krajča, Jiří | |
dc.date.accepted | 2024-05-28 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 116 - Katedra marketingu a obchodu | cs |
dc.thesis.degree-program | Marketing a obchod | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | JAN0738_EKF_N0414A050001_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |