Show simple item record

dc.contributor.advisorWaliszewská, Lucie
dc.contributor.authorZapletalová, Nikola
dc.date.accessioned2024-06-27T17:22:34Z
dc.date.available2024-06-27T17:22:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153146
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá mezigeneračním srovnáním spotřebitelského chování na trhu se značkovým oblečením. Cílem práce bylo srovnání spotřebitelského chování na trhu se značkovým oblečením mezi generacemi X, Y a Z. Součástí práce je i analýza spotřebitelského chování na trhu se značkovým oblečením, a srovnání tohoto chování mezi generacemi. Zvolen byl kvantitativní výzkum za pomoci primárních dat, která byla získána prostřednictvím online dotazníkového šetření. Výběrový soubor byl tvořen technikou vhodného úsudku a vhodné příležitosti. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 266 respondentů, z nichž bylo na základě filtračních otázek 7 vyloučeno a následně bylo zpracováno 259 dotazníků. Z výsledků je patrné, že nákup značkového oblečení nejvýrazněji ovlivňují faktory, kterými je vzhled, kvalita, materiál a cena oděvů. Velmi důležitá je zkušenost se značkou, na základě které si spotřebitelé budují svojí loajalitu k ní. Na základě výsledků této analýzy byly navrženy postupy, marketingového přístupu pro prodejce a výrobce značkového oblečení.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with an intergenerational comparison of consumer behaviour in the branded clothing market. The main goal of the thesis was to compare consumer behaviour in the branded clothing market between generations X, Y and Z. The thesis includes an analysis of consumer behaviour in the branded clothing market, and a comparison of this behaviour between generations. Quantitative research was chosen using primary data that was collected through an online questionnaire survey. The sampling frame was formed by the technique of appropriate judgment and appropriate opportunity. 266 respondents participated in the questionnaire survey, out of which 7 respondents were excluded based on filtering questions and 259 questionnaires were subsequently processed. The results show that the factors that most significantly influence the purchase of branded clothing are appearance, quality, material and price of the garments. The experience with the brand is very important, on the basis of which consumers build their loyalty to the brand. Based on the results of this analysis, a marketing approach for retailers and manufacturers of branded clothing has been proposed.en
dc.format.extent1502937 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectdotazníkové šetřenícs
dc.subjectgeneracecs
dc.subjectmódacs
dc.subjectpostoje spotřebielecs
dc.subjectspotřebitecs
dc.subjectspotřebitélské chovánícs
dc.subjectúrovně značekcs
dc.subjectznačkycs
dc.subjectbrand levelsen
dc.subjectbrandsen
dc.subjectconsumer attitudesen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectconsumersen
dc.subjectfashionquestionnaire surveyen
dc.subjectgenerationsen
dc.titleMezigenerační srovnání spotřebitelského chování na trhu se značkovým oblečenímcs
dc.title.alternativeIntergenerational Comparison of Consumer Behaviour in the Branded Clothing Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeStromská, Kristýna
dc.date.accepted2024-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisZAP0098_EKF_B0414A050001_S01_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record