Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSpáčil, Vojtěch
dc.contributor.authorBřečková, Barbora
dc.date.accessioned2024-06-27T17:22:44Z
dc.date.available2024-06-27T17:22:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153215
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo zhodnotit vnímání a postoje jednotlivých generací k inovacím v maloobchodě jako jsou například samoobslužné pokladny, elektronické cenovky, samoobslužné prodejny 24/7 a navrhnout možná zlepšení pro prodejce. V diplomové práci byly zkoumány mezigenerační rozdíly v postojích k moderním technologiím, vliv velikosti města na postoje k moderním technologiím a bariéry přijetí moderních technologií v maloobchodu. Praktická část se zabývá analýzou dat získaných z dotazníkového šetření. Na základě získaných poznatků byla navržena doporučení pro maloobchodníky. Příkladem je zvážení rozšíření samoobslužných prodejen i do velkých měst, kde by plnily funkci tzv. convenience store rozšířených v zahraničí (např. v Japonsku). Elektronické cenovky by mohly být využívány pro zobrazování omluv od dodavatelů, které se v dnešní době stále tisknou na papír.cs
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis was to assess the perceptions and the attitudes of particular generations toward the innovation in retail such as self-checkouts, digital price tags, 24/7 self-services and suggest some improvements for retailers. In the diploma thesis there were examined intergenerational attitudes differences toward modern technologies, the impact of city size on attitude towards modern technologies and barriers of accepting modern technologies in retail. The practical part deals with the analysis of information gained from the questionnaire survey. Suggestions for improvements for retailers were written based on the obtained information. For instance, retailers should consider opening 24/7 self-service shops in big cities where it would fulfil a function of convenience store as we can see abroad (e.g. Japan). The digital price tags could be used for apologies from suppliers that are nowaday still printed on paper.en
dc.format.extent1734488 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectgeneracecs
dc.subjectmezigenerační postojecs
dc.subjectmoderní technologiecs
dc.subjectmaloobchodcs
dc.subjectinovacecs
dc.subjectgenerationen
dc.subjectintergenerational attitudesen
dc.subjectmodern technologiesen
dc.subjectretailen
dc.subjectinnovationen
dc.titleAnalýza mezigeneračních postojů spotřebitelů k zavádění moderních technologií v maloobchoducs
dc.title.alternativeAnalysis of Intergenerational Consumer Attitudes Towards the Introduction of Modern Technologies in Retailen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBalcar, Tomáš
dc.date.accepted2024-05-29
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisBRE0161_EKF_N0414A050001_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam