Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJohnson Filipová, Lenka
dc.contributor.authorMatějek, Zbyněk
dc.date.accessioned2024-06-27T17:22:45Z
dc.date.available2024-06-27T17:22:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153225
dc.description.abstractVzdělání bylo bráno jako důležitý prvek ve vývoji společnosti už od doby existence ekonomie jako vědní disciplíny. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou vyšší výdaje na vzdělání spojeny s vyšším lidským kapitálem. K tomu jsou využívány metody deskriptivní a korelační analýzy. Výše lidského kapitálu je porovnávaná mezi Českem a dalšími vybranými zeměmi Evropské unie, a to Německem, Polskem a Slovenskem. První kapitola je zaměřena na teorie lidského kapitálu a na studie, které se zabývaly vlivem vládních vzdělanostních výdajů na lidský kapitál. V této kapitole je také rozebrán mikroekonomický a makroekonomický pohled na lidský kapitál. Druhá kapitola je věnována metodám měření lidského kapitálu. V první části poslední kapitoly je provedena deskriptivní analýza vybraných ukazatelů lidského kapitálu. Druhá část je zaměřena na výpočty korelačních koeficientů mezi vládními výdaji na vzdělání a vybranými ukazateli lidského kapitálu.cs
dc.description.abstractEducation is considered as an important element in the development of society since the existence of economics as a discipline. The aim of bachelor thesis is to investigate whether higher government spending on education is associated with higher human capital. For this purpose, descriptive and correlation analysis methods are used. The level of human capital is compared between the Czech Republic and other selected countries of the European Union such as Germany, Poland and Slovakia. The first chapter focuses on theories of human capital and on studies that have examined the impact of government education spending on human capital. This chapter also discusses microeconomic and macroeconomic perspectives on human capital. The second chapter is devoted to methods of measuring human capital. In the first part of the last chapter, a descriptive analysis of selected human capital indicators is conducted. The second part focuses on the calculation of correlation coefficients between government expenditure on education and selected human capital indicators.en
dc.format.extent786248 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectlidský kapitálcs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectvládní výdaje na vzdělánícs
dc.subjectekonomický růstcs
dc.subjectČeská republikacs
dc.subjecthuman capitalen
dc.subjecteducationen
dc.subjectgovernment spending on educationen
dc.subjecteconomic growth, Czech Republicen
dc.titleVládní výdaje na školství a vzdělanost obyvatel v ČRcs
dc.title.alternativeGovernment Expenditures on Education and the Educational Level of the Population in Czech Republicen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeVydrželová, Pavlína
dc.date.accepted2024-06-07
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department114 - Katedra ekonomiecs
dc.thesis.degree-programAplikovaná ekonomiecs
dc.thesis.degree-branchEkonomický rozvojcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisMAT0469_EKF_B0311A050004_S02_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam