dc.contributor.advisor | Kaňa, Radomír | |
dc.contributor.author | Cábová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:22:48Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:22:48Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153240 | |
dc.description.abstract | Evropská unie patří mezi nejvýznamnější a nejdynamičtěji se vyvíjející politická a ekonomická uskupení na světě. Od svého vzniku prošla řadou změn a výzev, které formují její současnou podobu a směřování. Jedním z klíčových témat, kterým Unie nyní čelí, je koncept vícerychlostní integrace, který umožňuje členským státům různé úrovně zapojení do evropských politik a struktur. Diplomová práce se zaměřuje na analýzu vícerychlostní integrace v EU, zejména v zemích Visegrádské skupiny. Cílem práce je vyhodnotit přístupy těchto zemí k vícerychlostní integraci a jejich budoucí vývoj na základě teoretických a ekonomických analýz. Metodologicky se práce opírá o deskriptivní a analytický přístup. První část se zabývá teoretickými aspekty vícerychlostní integrace, druhá část zkoumá vývoj a současný stav této integrace v EU a důsledky Brexitu. Třetí část se zaměřuje na analýzu ekonomických faktorů v zemích V4 a jejich vliv na postoj k integraci. | cs |
dc.description.abstract | The European Union is one of the most significant and dynamically evolving political and economic blocs in the world. Since its inception, it has undergone numerous changes and challenges that shape its current form and direction. One of the key topics the Union currently faces is the concept of multi-speed integration, allowing member states different levels of involvement in European policies and structures. This thesis focuses on analyzing multi-speed integration in the EU, particularly in the Visegrád Group countries. The aim is to evaluate the approaches of these countries to multi-speed integration and their future development based on theoretical and economic analyses. Methodologically, the thesis relies on a descriptive and analytical approach. The first part deals with the theoretical aspects of multi-speed integration, the second part examines the development and current state of this integration in the EU and the consequences of Brexit. The third part focuses on the analysis of economic factors in the Visegrád countries and their influence on integration attitudes. | en |
dc.format.extent | 1326692 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Evropská unie | cs |
dc.subject | vícerychlostní integrace | cs |
dc.subject | Visegrádská skupina | cs |
dc.subject | diferencovaná integrace | cs |
dc.subject | Brexit | cs |
dc.subject | budoucnost integrace | cs |
dc.subject | politická orientace. | cs |
dc.subject | European Union | en |
dc.subject | multi-speed integration | en |
dc.subject | Visegrád Group | en |
dc.subject | differentiated integration | en |
dc.subject | Brexit | en |
dc.subject | future of integration | en |
dc.subject | political orientation. | en |
dc.title | Vícerychlostní integrace v Evropské unii: současnost a budoucí perspektivy | cs |
dc.title.alternative | Multi-Speed Integration in the European Union: Present and Future Perspectives | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Pekarčíková, Markéta | |
dc.date.accepted | 2024-05-28 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 120 - Katedra mezinárodních ekonomických vztahů | cs |
dc.thesis.degree-program | Aplikovaná ekonomie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Mezinárodní ekonomické vztahy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | CAB0057_EKF_N0311A050012_S01_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |