Show simple item record

dc.contributor.advisorHodula, Martin
dc.contributor.authorMlýnek, Jiří David
dc.date.accessioned2024-06-27T17:22:49Z
dc.date.available2024-06-27T17:22:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153244
dc.description.abstractCentrální banky v poslední době zvyšují svoji transparentnost měnovo-politických rozhodnutí a zároveň zvyšují důraz na komunikaci jednotlivých rozhodnutí. Toto navýšení není jenom za účelem oznamovat jednotlivá prohlášení, ale zároveň snaha o ovlivnění očekávání v ekonomice. Na základě rešerše empirické literatury, která se neustále rozvíjí, zkoumáme dopad komunikace na inflační očekávání. Na začátek jsme si představili základní teorie na toto téma za cílem porozumět následnému vztahu mezi komunikací a inflačními očekáváními. Následně jsme si analyzovali jednotlivé studie, které nám ukázali rozdíl v dopadech komunikace na odborníky a širokou veřejnost. Celkově z rešerše vyplívá, že jednotlivé odhady dopadů komunikace potvrzují vliv na inflační očekávání, ale jsou zde rozdíl jak již ve zmíněných dopadech na ekonomické subjekty, tak i v jednotlivých informací, které centrální banka může komunikovat. Můžeme tedy říct, že efektivní komunikace centrální banky může pomoct k předvídatelnějšímu a stabilnějšímu ekonomickému prostředí prostřednictvím ovlivnění inflačních očekávání, ale je zde několik překáže, které musí centrální banka ještě překonat.cs
dc.description.abstractCentral banks have increased their transparency of monetary policy decisions and at the same time increased their emphasis on the communication of individual decisions. This increase is not only to communicate individual statements, but also to try to influence expectations in the economy. Based on a search of the empirical literature, which is still developing, we examine the impact of communication on inflation expectations. We begin by reviewing the basic theories on the topic in order to understand the subsequent relationship between communication and inflation expectations. We then analyzed individual studies to show the difference in the impact of communication on professionals and the public. Overall, the search shows that the individual estimates of the impact of communication confirm the effect on inflation expectations, but there are differences in both the already mentioned impacts on economic agents and the individual information that the central bank can communicate. Thus, we can say that effective central bank communication can help to make the economic environment more predictable and stable by influencing inflation expectations, but there are several hurdles that the central bank still has to overcome.en
dc.format.extent1377298 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectKomunikacecs
dc.subjectInflacecs
dc.subjectOčekávánícs
dc.subjectMonetární politikacs
dc.subjectCommunicationen
dc.subjectInflationen
dc.subjectExpectationsen
dc.subjectMonetary policyen
dc.titleVliv komunikace centrálních bank na inflační očekávánícs
dc.title.alternativeThe impact of central bank communication on inflation expectationsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeBajzík, Josef
dc.date.accepted2024-06-07
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department114 - Katedra ekonomiecs
dc.thesis.degree-programAplikovaná ekonomiecs
dc.thesis.degree-branchEkonomický rozvojcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisMLY0038_EKF_B0311A050004_S02_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record