dc.contributor.advisor | Horváthová, Petra | |
dc.contributor.author | Pařenicová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:22:55Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:22:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153286 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na posouzení vlivu generačních rozdílů na motivaci a pracovní výkon zaměstnanců škol ve Zlínském kraji. Cílem této práce je zjistit, které motivační faktory na jednotlivé generační skupiny při zvyšování jejich pracovního výkonu nejvíce působí a zda mezi nimi dochází k mezigeneračním rozdílům. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kdy teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů jako je například generace, generační rozdíly, motivace, pracovní výkon, motivační faktory, aj. V praktické části je dále zpracována PESTLE analýza, díky které je možné identifikovat makroekonomické faktory ovlivňující odvětví škol jak ve Zlínském kraji, tak i v celé České republice. Dále byl pro potřeby naplnění stanoveného cíle sestaven dotazník, jehož prostřednictvím bylo zjištěno, zda skutečně mají generační rozdíly vliv na motivaci a pracovní výkon učitelů ve Zlínském kraji. Na základě výsledků byly následně formulovány návrhy a doporučení, díky kterým by mohly školy ve Zlínském kraji lépe pochopit, jaké faktory motivují jednotlivé generace k vyššímu pracovnímu výkonu a v čem se jejich požadavky liší. | cs |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the assessment of the influence of generational differences on the motivation and work performance of school employees in the Zlín Region. The aim of this thesis is to find out which motivational factors affect each generation group the most in increasing their work performance and whether there are intergenerational differences between them. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, where the theoretical part is focused on defining basic concepts such as generation, generational differences, motivation, work performance, motivational factors, etc. In the practical part, the PESTLE analysis is also elaborated, thanks to which it is possible to identify macroeconomic factors influencing the school sector both in the Zlín Region and in the whole Czech Republic. In addition, a questionnaire was compiled for the purpose of fulfilling the set goal, through which it was determined whether generational differences really have an impact on the motivation and work performance of teachers in the Zlín Region. Based on the results, proposals and recommendations were subsequently formulated, thanks to which schools in the Zlín Region could better understand what factors motivate individual generations to higher work performance and how their requirements differ. | en |
dc.format.extent | 2359552 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Generace | cs |
dc.subject | generační rozdíly | cs |
dc.subject | Baby boomers | cs |
dc.subject | Generace X | cs |
dc.subject | Generace Y | cs |
dc.subject | Generace Z | cs |
dc.subject | motivace | cs |
dc.subject | pracovní výkon | cs |
dc.subject | vedení lidí | cs |
dc.subject | motivační faktory | cs |
dc.subject | učitelé | cs |
dc.subject | škola | cs |
dc.subject | Generation | en |
dc.subject | Generational Differences | en |
dc.subject | Baby Boomers | en |
dc.subject | Generation X | en |
dc.subject | Generation Y | en |
dc.subject | Generation Z | en |
dc.subject | Motivation | en |
dc.subject | Work Performance | en |
dc.subject | Leading People | en |
dc.subject | Motivational Factors | en |
dc.subject | Teachers | en |
dc.subject | School | en |
dc.title | Posouzení vlivu generačních rozdílů na motivaci a pracovní výkon zaměstnanců škol ve Zlínském kraji | cs |
dc.title.alternative | Assessing the Impact of Generational Differences on the Motivation and Performance of Schools Employees in the Zlín Region | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Oplatková, Anna | |
dc.date.accepted | 2024-05-28 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 115 - Katedra managementu | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Management | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | PAR0134_EKF_N0413A050014_S02_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |