Show simple item record

dc.contributor.advisorHorváthová, Petra
dc.contributor.authorPařenicová, Veronika
dc.date.accessioned2024-06-27T17:22:55Z
dc.date.available2024-06-27T17:22:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153286
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na posouzení vlivu generačních rozdílů na motivaci a pracovní výkon zaměstnanců škol ve Zlínském kraji. Cílem této práce je zjistit, které motivační faktory na jednotlivé generační skupiny při zvyšování jejich pracovního výkonu nejvíce působí a zda mezi nimi dochází k mezigeneračním rozdílům. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kdy teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů jako je například generace, generační rozdíly, motivace, pracovní výkon, motivační faktory, aj. V praktické části je dále zpracována PESTLE analýza, díky které je možné identifikovat makroekonomické faktory ovlivňující odvětví škol jak ve Zlínském kraji, tak i v celé České republice. Dále byl pro potřeby naplnění stanoveného cíle sestaven dotazník, jehož prostřednictvím bylo zjištěno, zda skutečně mají generační rozdíly vliv na motivaci a pracovní výkon učitelů ve Zlínském kraji. Na základě výsledků byly následně formulovány návrhy a doporučení, díky kterým by mohly školy ve Zlínském kraji lépe pochopit, jaké faktory motivují jednotlivé generace k vyššímu pracovnímu výkonu a v čem se jejich požadavky liší.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on the assessment of the influence of generational differences on the motivation and work performance of school employees in the Zlín Region. The aim of this thesis is to find out which motivational factors affect each generation group the most in increasing their work performance and whether there are intergenerational differences between them. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, where the theoretical part is focused on defining basic concepts such as generation, generational differences, motivation, work performance, motivational factors, etc. In the practical part, the PESTLE analysis is also elaborated, thanks to which it is possible to identify macroeconomic factors influencing the school sector both in the Zlín Region and in the whole Czech Republic. In addition, a questionnaire was compiled for the purpose of fulfilling the set goal, through which it was determined whether generational differences really have an impact on the motivation and work performance of teachers in the Zlín Region. Based on the results, proposals and recommendations were subsequently formulated, thanks to which schools in the Zlín Region could better understand what factors motivate individual generations to higher work performance and how their requirements differ.en
dc.format.extent2359552 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectGeneracecs
dc.subjectgenerační rozdílycs
dc.subjectBaby boomerscs
dc.subjectGenerace Xcs
dc.subjectGenerace Ycs
dc.subjectGenerace Zcs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectpracovní výkoncs
dc.subjectvedení lidícs
dc.subjectmotivační faktorycs
dc.subjectučitelécs
dc.subjectškolacs
dc.subjectGenerationen
dc.subjectGenerational Differencesen
dc.subjectBaby Boomersen
dc.subjectGeneration Xen
dc.subjectGeneration Yen
dc.subjectGeneration Zen
dc.subjectMotivationen
dc.subjectWork Performanceen
dc.subjectLeading Peopleen
dc.subjectMotivational Factorsen
dc.subjectTeachersen
dc.subjectSchoolen
dc.titlePosouzení vlivu generačních rozdílů na motivaci a pracovní výkon zaměstnanců škol ve Zlínském krajics
dc.title.alternativeAssessing the Impact of Generational Differences on the Motivation and Performance of Schools Employees in the Zlín Regionen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeOplatková, Anna
dc.date.accepted2024-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department115 - Katedra managementucs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchManagementcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPAR0134_EKF_N0413A050014_S02_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record