Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvajdová, Lenka
dc.contributor.authorBudynska, Valeriya
dc.date.accessioned2024-06-27T17:22:56Z
dc.date.available2024-06-27T17:22:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153289
dc.description.abstractDopravní a přepravní služby železničních dopravců mají v dnešním světě významnou roli. Hlavním cílem diplomové práce bylo identifikovat postoje spotřebitelů k těmto službám. Byl zkoumán vztah cestujících k jednotlivým dopravcům a k určitým službám, které dopravci nabízejí, na základě primárních dat získaných prostřednictvím online dotazování. Byly zkoumány faktory, na které cestující klade důraz při nákupním rozhodování a při výběru dopravce. V rámci získaných dat bylo posouzeno, kterého dopravce cestující preferují nejvíce a jaké výhody má každý dopravce oproti konkurenčním společnostem. Bylo také zjištěno, co konkrétní dopravce musí zlepšit, aby neztrácel zákazníky a posílil svou pozici a konkurenceschopnost na trhu. V práci byla objasněna teoretická východiska spotřebitelského chování. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že společností, kterou lidé nejčastěji volí pro cestování, jsou České dráhy, ale nejpreferovanější je společnost Regio Jet. Bylo provedeno porovnání výsledků výzkumu "Top of Mind" mezi železničními dopravci za roky 2022 a 2024. Výsledky ukázaly, že společnost České dráhy je stále "Top of Mind", ale počet respondentů výrazně klesl ve srovnání s rokem 2022. Také bylo pozorováno zlepšení výsledků u společnosti Regio Jet. Pokud tento trend bude pokračovat, je velmi pravděpodobné, že za pár let bude společností "Top of Mind" Regio Jet. Na základě výsledků výzkumu a odpovědí respondentů byly vypracovány návrhy a doporučení pro jednotlivé dopravce, které jsou zaměřeny na zlepšení poskytovaných služeb, konkurenceschopnosti a pozice na trhu.cs
dc.description.abstractTransport and shipping services provided by railway operators play a significant role in today's world. The main objective of the thesis was to identify consumer attitudes towards these services. The relationship between passengers and individual carriers, as well as certain services offered by carriers, was examined based on primary data obtained through online surveys. Factors influencing passengers' purchasing decisions and their choice of carrier were investigated. Based on the collected data, the preferred carrier among passengers and the advantages each carrier has over its competitors were assessed. Specific improvements that carriers must make to retain customers and strengthen their position and competitiveness in the market were also identified. The theoretical foundations of consumer behavior were elucidated in the thesis. Research findings revealed that České dráhy are the most commonly chosen travel option among people, but the most preferred carrier is Regio Jet. A comparison of the "Top of Mind" research results among railway operators for the years 2022 and 2024 was conducted. The results showed that České dráhy still hold the "Top of Mind" position, but the number of respondents significantly decreased compared to 2022. Improvement in results was also observed for Regio Jet. If this trend continues, it is highly likely that Regio Jet will become the "Top of Mind" carrier in a few years. Based on the research findings and respondent feedback, proposals and recommendations were developed for individual carriers, focusing on enhancing services provided, competitiveness, and market position.en
dc.format.extent4444251 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectželezniční dopravce, společnost, železniční doprava, cestující, preference, služby, spokojenost, poskytování služeb, konkurence, postojcs
dc.subjectrailway operator, company, railway transport, passengers, preferences, services, satisfaction, service provision, competition, attitudeen
dc.titleIdentifikace postojů spotřebitelů k službám železničních dopravcůcs
dc.title.alternativeIdentification of Consumer´s Attitudes towards Rail Operators´ Servicesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKostková, Miroslava
dc.date.accepted2024-05-29
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisBUD0051_EKF_N0414A050001_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam