dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | |
dc.contributor.author | Bednář, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:27:56Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:27:56Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154332 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá analýzou střetu silničního vozidla a vlaku na železničním
přejezdu. V úvodu je uveden krátký přehled mimořádných událostí na železničních přejezdech
z posledních let. Dále jsou uvedeny požadavky na zabezpečení železničních přejezdů a jejich
stavební řešení. Na základě teoretické analýzy pohybu vozidel byl vytvořen teoretický výpočtový
model v matematickém software SMathStudio, který po zadání vstupních hodnot umožní
vypočíst jednotlivé parametry pohybu vozidel, případně parametry střetu. Na závěr byl proveden
výpočet možnosti odvrácení střetu jízdní soupravy a vlaku na železničním přejezdu ve Frýdku –
Místku z prosince roku 2015. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with collision analysis between road vehicle and train at a railway
crossing. In the introduction there is a brief overview of railway crossing accidents in recent
years. It also provides the railway crossing safety and building solution requirements. Based on
a theoretical analysis of vehicle motion, a theoretical computational model was created in the
mathematical software SMathStudio. This model can, when input values are entered, calculate
motion parameters of each vehicle, and collision parametrs. At the end, a calculation was
performed to determine the possibility of preventing a collision between road vehicle and train
at railway crossing in Frýdek-Místek, which occured in December 2015. | en |
dc.format.extent | 2919970 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | střetnutí | cs |
dc.subject | kritická oblast | cs |
dc.subject | silniční vozidlo | cs |
dc.subject | kolejové vozidlo | cs |
dc.subject | teoretický
výpočtový model | cs |
dc.subject | collision | en |
dc.subject | critical area | en |
dc.subject | road vehicle | en |
dc.subject | rail vehicle | en |
dc.subject | theoretical computational model | en |
dc.title | Analýza střetu silničního vozidla a vlaku na železničním přejezdu | cs |
dc.title.alternative | Collision Analysis between Road Vehicle and Train at Railway Crossing | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Křivda, Vladislav | |
dc.date.accepted | 2024-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | BED0162_FS_B0715A040001_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |