Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVelčovská, Šárka
dc.contributor.authorProcházková, Marie
dc.date.accessioned2024-10-08T08:40:40Z
dc.date.available2024-10-08T08:40:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/154999
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na detailní analýzu nákupního chování zákazníků v hypermarketech a supermarketech, s důrazem na preference při výběru dortů a zákusků od společnosti Marlenka. Cílem práce bylo identifikovat postoje zákazníků k umístění výrobků Marlenka v prodejním prostoru, frekvenci nákupů, vnímání značky ve srovnání s konkurencí, kritéria výběru, účel nákupu, oblíbené produkty, reakce na novinky a faktory ovlivňující rozhodování. Pro sběr dat byla využita metoda CAPI, tedy osobní dotazování. V rámci provedeného výzkumu bylo zjištěno, že produkty Marlenka si u zákazníků získávají dobré hodnocení, přičemž klíčové faktory pro nákup jsou chuť, cena a kvalita. Zákazníci nejčastěji nakupují v supermarketech a hypermarketech, kde preferují umístění Marlenky na začátku chladícího regálu. Nejčastěji kupovanými produkty jsou medové dorty, a nákupy Marlenky jsou často spojeny se slavnostními příležitostmi a akcemi. Respondenti projevují zájem o novinky od Marlenky a cení si kvality produktů, ačkoli by uvítali nižší ceny. Informace o značce Marlenka získávají převážně z nabídky v restauracích, doporučení od známých a televize. Povědomí o reklamách Marlenky je však spíše nízké. Tyto poznatky naznačují důležitost strategie prodeje a marketingu v kontextu nákupního chování zákazníků a mohou sloužit jako podklad pro další rozvoj prodejních aktivit společnosti Marlenka. Bylo navrženo posílení prezentace výrobků v prodejnách, rozšíření nabídky o nové varianty produktů a zlepšení marketingových aktivit, zejména prostřednictvím intenzivnější televizní reklamy a pořádáním degustačních akcí v prodejnách. Tyto kroky by mohly posílit povědomí o značce a zvýšit prodejnost produktů Marlenka.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on a detailed analysis of customer buying behaviour in hypermarkets and supermarkets, with an emphasis on the preferences for cakes and desserts from Marlenka. The aim of the thesis was to identify customer attitudes towards the positioning of Marlenka products in the sales area, frequency of purchases, perceptions of the brand compared to competitors, selection criteria, purpose of purchase, favourite products, reactions to new products and factors influencing decision making. The CAPI method, i.e. face-to-face interviewing, was used for the data collection. In the research was found that Marlenka products are getting good ratings from customers, with taste, price and quality being the key factors for purchase. Customers are most likely to shop in supermarkets and hypermarkets, where they prefer to place Marlenka at the front of the refrigerated shelf. Honey cakes are the most frequently purchased products, and Marlenka purchases are often associated with festive occasions and events. Respondents are interested in new products from Marlenka and value the quality of the products, although they would like to see lower prices. Information about the Marlenka brand comes mainly from restaurant menus, recommendations from friends and television. However, awareness of Marlenka's advertising is rather low. These findings suggest the importance of sales and marketing strategy in the context of customer buying behaviour and can serve as a basis for further development of Marlenka's sales activities. It was suggested strengthening the presentation of products in stores, expanding the range of products to include new product variants, and improving marketing activities, through more intensive television advertising and the organisation of in-store tasting events. These steps could strengthen brand awareness and increase the marketability of Marlenka products.en
dc.format.extent8359854 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMarlenkacs
dc.subjecttrh dortů a zákuskůcs
dc.subjectchování zákazníkůcs
dc.subjectsupermarketcs
dc.subjecthypermarket, dotazníkové šetřenícs
dc.subjectMarlenkaen
dc.subjectcake and dessert marketen
dc.subjectcustomer behaviouren
dc.subjectsupermarketen
dc.subjecthypermarketen
dc.subjectquestionnaire surveyen
dc.titleAnalýza chování zákazníků na trhu dortů a zákuskůcs
dc.title.alternativeAnalysis of Customer Behaviour in the Cake and Dessert Marketen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeLahutová, Milena
dc.date.accepted2024-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPRO0290_EKF_N0414A050001_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam