Show simple item record

dc.contributor.advisorZajarošová, Markéta
dc.contributor.authorBaideili, Yedeli
dc.date.accessioned2024-10-08T08:40:42Z
dc.date.available2024-10-08T08:40:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155009
dc.description.abstractIn the context of rapid global digitalization, accelerated by events such as the COVID-19 pandemic, there has been a significant transformation in consumption patterns, business models, and entire economic systems. This study aims to compare the digital marketing landscapes of China and Germany, exploring differences in consumer behavior, market strategies, and digital product usage. By analyzing data from questionnaires and other sources, the research identifies key variances in satisfaction, trust, and loyalty among consumers in these two countries. The findings provide insights into the diverse needs and priorities of Chinese and German markets, informing global digital marketing strategies and practices.en
dc.description.abstractV souvislosti s rychlou globální digitalizací, kterou urychlily události jako pandemie COVID-19, došlo k výrazné proměně spotřebních vzorců, obchodních modelů a celých ekonomických systémů. Cílem této studie je porovnat digitální marketingové krajiny Číny a Německa a prozkoumat rozdíly v chování spotřebitelů, tržních strategiích a využívání digitálních produktů. Na základě analýzy dat z dotazníků a dalších zdrojů výzkum identifikuje klíčové rozdíly ve spokojenosti, důvěře a loajalitě spotřebitelů v těchto dvou zemích. Zjištění poskytují vhled do rozdílných potřeb a priorit čínského a německého trhu a poskytují informace pro globální strategie a postupy digitálního marketingu. *** Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) ***cs
dc.format.extent1861848 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectGlobal digitalization;Consumer behavior;Digital Marketing Strategy;Data Analytics;Loyalty;Trusten
dc.subjectGlobální digitalizace;Spotřebitelské chování;Strategie digitálního marketingu;Datová analýza;Loyalty;Důvěracs
dc.titleA Comparison of the Chinese and German Digital Marketing Marketsen
dc.title.alternativeSrovnání čínského a německého trhu digitálního marketingucs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKubíček, Aleš
dc.date.accepted2024-08-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisBAI0034_EKF_N0414A050002_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record