dc.contributor.advisor | Waliszewská, Lucie | |
dc.contributor.author | Bělecký, Adam | |
dc.date.accessioned | 2024-10-08T08:40:43Z | |
dc.date.available | 2024-10-08T08:40:43Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/155011 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývala spotřebitelským chováním na trhu videoher. Hlavním cílem bylo identifikovat chování spotřebitelů na tomto trhu a následně vypracovat vhodné návrhy a doporučení pro přístup prodejců a výrobců videoher ke spotřebitelům. Pro tuto bakalářskou práci byl zvolen kvantitativní výzkum s použitím primárních dat, jež byla získána skrze dotazníkové šetření, které bylo umístěno online na webových stránkách. Výběrový soubor byl vytvořen pomocí techniky vhodného úsudku. Celkem bylo získáno 257 odpovědí a 256 z nich bylo následně analyzováno. Z výsledků bylo zjištěno, že spotřebitelé na trhu videoher využívají ke hraní her nejčastěji stolní počítač, notebook
a PlayStation. Videohry hrají respondenti převážně v rozmezí 2x až 6x týdně nebo denně. U českých spotřebitelů je nejčastěji využívaným distribučním kanálem platforma Steam, ve kterém nakupuje 63 % respondentů. Nejvíce spotřebitelů ročně utratí v průměru za videohry v rozmezí od 1000 do 1999 Kč. Při nákupu nových videoher čerpají informace dotazovaní lidé hlavně prostřednictvím svých vlastních zkušeností, případně na doporučení své rodiny nebo přátel a prostřednictvím recenzí. Za nedůležitější faktory při nákupu nových videoher považují respondenti příběh a hratelnost. Z analýzy postojů videoher, že respondenti nejvíce souhlasí postojem, který by měl zabraňovat obchodování herní měny na černém trhu. U postojů ohledně hráčů videoher byla největší míra souhlasu u tvrzení, které se týkalo toho, že videohry jsou zálibou nebo koníčkem hráčů videoher. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis dealt with consumer behaviour in the video game market. The main objective was to identify consumer behaviour in this market and then to develop appropriate suggestions and recommendations for the approach of video game retailers and manufacturers towards consumers. For this bachelor thesis, quantitative research was chosen using primary data that was collected through a questionnaire survey that was placed online on a website. The sample was created using the convenient judgment technique. A total of 257 responses were obtained and 256 of them were subsequently analyzed. From the results it was found that consumers in the video games market most often use a desktop computer to play games, a laptop and PlayStation. Video games are predominantly played by respondents between 2 and 6 times a week or daily. For Czech consumers, the most common distribution channel is Steam, where 63% of respondents shop. Most consumers spend on average between CZK 1,000 and CZK 1,999 per year on video games. When buying new video games, respondents mainly get information through their own experiences, or through recommendations from family or friends and through reviews. Respondents consider story and gameplay to be less important factors when buying new video games. From the analysis of video game attitudes, respondents most agree with the attitude that they should prevent black market trading of in-game currency. For attitudes about video game players, the highest level of agreement was for the statement that video games are a hobby for video gamers. | en |
dc.format.extent | 2889453 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | spotřebitelské chování, spotřebitel, dotazníkové šetření, videohry, trh videoher, postoje spotřebitele | cs |
dc.subject | consumer behaviour, consumer, questionnaire survey, video games, video game market, consumer attitudes | en |
dc.title | Analýza spotřebitelského chování na trhu videoher | cs |
dc.title.alternative | Consumer Behaviour Analysis on the Video Game Market | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Skácel, Adam | |
dc.date.accepted | 2024-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 116 - Katedra marketingu a obchodu | cs |
dc.thesis.degree-program | Marketing | cs |
dc.thesis.degree-branch | Marketing a obchod | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | BEL0146_EKF_B0414A050001_S02_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |