Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠtverková, Hana
dc.contributor.authorKalmus, Tomáš
dc.date.accessioned2024-10-08T08:40:47Z
dc.date.available2024-10-08T08:40:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155033
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo identifikovat klíčové faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu na marketplacích a poskytnout doporučení pro stávající i nové subjekty na trhu. Práce zkoumala rozdíly v důležitosti těchto faktorů mezi Generacemi X, Y a Z. Výsledky výzkumu byly porovnány se studií společnosti Nielsen pro Asociaci pro Elektronickou Komunikaci (APEK) a byla provedena shluková analýza. Analýza potvrdila, že rozhodování o nákupu na marketplacích ovlivňují faktory jako dostupnost zboží, rychlost doručení, reputace marketplace a kvalita zobrazení produktů. Byly identifikovány čtyři typy nakupujících: "Komfortní nákupčí," "Výhodní nákupčí," "Odborní a spolehliví nákupčí" a "Informovaní nákupčí." Doporučení pro marketplacy zahrnují poskytování přehledných informací, jednoduché objednávání, budování reputace a kvalitní vizuální prezentaci zboží. Tyto závěry mohou sloužit jako inspirace pro platformy a e-shopy, rozhodující se, na jakých platformách inzerovat. Práce tak nabízí praktická doporučení pro zlepšení služeb marketplaců a jejich přizpůsobení potřebám různých generací.cs
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to identify the key factors influencing consumers when shopping on marketplaces and to provide recommendations for existing and new market entrants. The thesis examined the differences in the importance of these factors between Generations X, Y and Z. The results of the research were compared to a study conducted by Nielsen for the Association for Electronic Communications (APEK) and a cluster analysis was conducted. The analysis confirmed that factors such as product availability, speed of delivery, marketplace reputation, and quality of product displays influence purchase decisions on marketplaces. Four types of shoppers were identified: "Comfort shoppers," "Convenience shoppers," "Expert and Reliable Shoppers," and "Informed Shoppers." Recommendations for marketplaces include providing clear information, ease of ordering, reputation building, and quality visual presentation of products. These findings can serve as inspiration for platforms and e-tailers deciding which platforms to advertise on. The paper thus offers practical recommendations for improving marketplaces' services and adapting them to the needs of different generations.en
dc.format.extent1505761 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMarketplacecs
dc.subjectchování spotřebitelecs
dc.subjectgeneracecs
dc.subjectMarketplaceen
dc.subjectcustomer behaviouren
dc.subjectgenerationsen
dc.titleIdentifikace faktorů ovlivňujících chování uživatelů na marketplacescs
dc.title.alternativeIdentification of Factors Influencing User Behaviour on Marketplacesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeNeuwirth, Tomáš
dc.date.accepted2024-08-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKAL0261_EKF_N0414A050001_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam