Show simple item record

dc.contributor.advisorVelčovská, Šárka
dc.contributor.authorBartoš, Martin
dc.date.accessioned2025-06-23T11:46:28Z
dc.date.available2025-06-23T11:46:28Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155874
dc.description.abstract​Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu posluchačů regionální rozhlasové stanice Fresh rádio, která vznikla v prosinci 2022 jako nástupce stanice Helax. Cílem práce je porozumět chování, preferencím a návykům posluchačů této stanice. Teoretická část práce se věnuje spotřebitelskému chování, modelům rozhodování a specifikům rozhlasového marketingu. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím online dotazníku, který vyplnilo 100 respondentů. Data byla analyzována pomocí statistických metod, včetně chí-kvadrát testu nezávislosti, faktorové a shlukové analýzy. Výsledky odhalily čtyři odlišné skupiny posluchačů, které se liší ve věku, pohlaví, vzdělání a preferencích poslechu. Zjištění poskytují cenné informace pro optimalizaci programové nabídky a marketingových strategií Fresh rádia.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the audience analysis of the regional radio station Fresh radio, which was established in December 2022 as a successor to Helax. The aim of the thesis is to understand the behaviour, preferences and listening habits of the listeners of this station. The theoretical part of the thesis focuses on consumer behaviour, decision-making models and the specifics of radio marketing. The practical part includes quantitative research carried out through an online questionnaire completed by 100 respondents. The data was analyzed using statistical methods, including chi-square test of independence, factor and cluster analysis. The results revealed four distinct groups of listeners, differing in age, gender, education and listening preferences. The findings provide valuable information for optimizing Fresh Radio's programming offerings and marketing strategies.en
dc.format.extent2617406 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectFresh rádiocs
dc.subjectrozhlasový marketingcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectonline dotazníkové šetřenícs
dc.subjecttypologie posluchačůcs
dc.subjectchí-kvadrát testcs
dc.subjectfaktorová analýzacs
dc.subjectshluková analýzacs
dc.subjectFresh radioen
dc.subjectradio marketingen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectonline surveyen
dc.subjecttypology of listenersen
dc.subjectchi-square testen
dc.subjectfactor analysisen
dc.subjectcluster analysisen
dc.titleAnalýza posluchačů regionální rádiové stanicecs
dc.title.alternativeAnalysis of Regional Radio Station Listenersen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMotyčková, Monika
dc.date.accepted2025-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisBAR0670_EKF_N0414A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record