Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVelčovská, Šárka
dc.contributor.authorStřelková, Pavlína
dc.date.accessioned2025-06-23T11:46:29Z
dc.date.available2025-06-23T11:46:29Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155877
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vlivem obalu na spotřebitelské rozhodování při nákupu sprchových gelů. Cílem práce je analyzovat, do jaké míry spotřebitelé při výběru zohledňují estetické, funkční a ekologické aspekty obalu a jak se jejich preference liší podle demografických charakteristik. Výzkumná část je založena na kvantitativním šetření, kterého se zúčastnilo 102 respondentů. Výsledky ukazují, že ačkoliv obal není respondenty vnímán jako hlavní rozhodovací kritérium, jeho vizuální a praktické vlastnosti sehrávají významnou roli v dalších fázích rozhodovacího procesu. Estetické prvky obalu přispívají k formování očekávání vůně, vytváření souladu se stylem spotřebitele a motivaci k vyzkoušení nového produktu. Zjištěné poznatky mohou posloužit výrobcům a marketérům při návrhu efektivních obalových řešení zohledňujících potřeby a preference různých cílových skupin.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the influence of packaging on consumer decision making when purchasing shower gels. The aim of this thesis is to analyse the extent to which consumers consider aesthetic, functional and environmental aspects of packaging when making their choice and how their preferences vary according to demographic characteristics. The research part is based on a quantitative survey in which 102 respondents participated. The results show that although packaging is not perceived by respondents as a major decision criterion, its visual and practical characteristics play an important role in other stages of the decision-making process. Aesthetic elements of packaging contribute to shaping expectations of scent, creating consistency with consumer style and motivating them to try a new product. The findings can serve producers and marketers in designing effective packaging solutions that take into account the needs and preferences of different target groups.en
dc.format.extent3304725 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectobalcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjecttrh sprchových gelůcs
dc.subjectrozhodovací procescs
dc.subjectonline dotazníkové šetřenícs
dc.subjectpackagingen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectshower gel marketen
dc.subjectdecision-making processen
dc.subjectonline surveyen
dc.titleVliv obalu na rozhodování spotřebitele na trhu sprchových gelůcs
dc.title.alternativeThe Impact of Packaging on Consumer Decision-Making in the Shower Gel Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeLahutová, Milena
dc.date.accepted2025-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisSTR0547_EKF_B0414A050001_S02_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam