Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVelčovská, Šárka
dc.contributor.authorPotokiová, Markéta
dc.date.accessioned2025-06-23T11:46:29Z
dc.date.available2025-06-23T11:46:29Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155878
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou chování spotřebitelů na trhu biopotravin v České republice. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují rozhodování spotřebitelů při nákupu biopotravin, jaké mají spotřebitelé povědomí o biopotravinách a jejich značení, a jaké jsou jejich nákupní návyky, motivace a bariéry. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy spotřebitelského chování a charakteristiku trhu biopotravin. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 200 respondentů. Výsledky výzkumu ukázaly, že ačkoliv většina respondentů zná pojem biopotravina, jen část z nich se orientuje v certifikaci a značení. Mezi hlavní motivace k nákupu patří zájem o zdraví a životní prostředí, zatímco nejčastější bariérou je vyšší cena. Na základě zjištěných výsledků jsou v závěru práce navržena doporučení zaměřená na lepší cílení propagace, podporu dostupnosti biopotravin a posílení důvěry spotřebitelů.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on analyzing consumer behavior in the organic food market in the Czech Republic. The aim of the thesis was to identify the key factors influencing consumer purchasing decisions regarding organic food, to evaluate consumer awareness of organic products and their certification, and to examine their shopping habits, motivations, and barriers. The theoretical part explains the basic concepts of consumer behavior and provides an overview of the Czech organic food market. The practical part is based on quantitative research through a questionnaire survey with 200 respondents. The findings show that although most respondents are familiar with the term organic food, only a portion understands the certification and labeling system. The main motivations for purchasing include health and environmental concerns, while the most common barrier is the higher price. Based on the findings, the thesis concludes with recommendations focused on more effective promotion, improving the availability of organic food, and increasing consumer trust.en
dc.format.extent4122448 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbiopotravinycs
dc.subjectekologické zemědělstvícs
dc.subjectčeský trh biopotravincs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectnákupní rozhodovánícs
dc.subjectonline dotazníkové šetřenícs
dc.subjectorganic fooden
dc.subjectorganic farmingen
dc.subjectCzech market of organic fooden
dc.subjectconsumers behaviouren
dc.subjectpurchasing decisionsen
dc.subjectonline surveyen
dc.titleAnalýza chování spotřebitele na trhu biopotravin v České republicecs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Behavior on the Organic Food Market in the Czech Republicen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeProkopová, Vendula
dc.date.accepted2025-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPOT0069_EKF_B0414A050001_S02_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam