Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTománek, Petr
dc.contributor.authorZelinková, Kristýna
dc.date.accessioned2025-06-23T11:46:46Z
dc.date.available2025-06-23T11:46:46Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155966
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá financováním dopravní obslužnosti v krajích České republiky v letech 2020–2023. Cílem je analyzovat výši a strukturu krajských výdajů na veřejnou dopravu a zjistit, jaké faktory tyto výdaje ovlivňují. Teoretická část vymezuje základní pojmy související s veřejnou dopravou, rozpočtovým hospodařením krajů a legislativním rámcem dopravní obslužnosti. Praktická část využívá kvantitativní analýzu údajů z veřejných databází a rozpočtových výkazů krajů. Výdaje jsou posuzovány jak v absolutních hodnotách, tak ve vztahu k počtu obyvatel, rozloze, počtu obcí a délce dopravní infrastruktury. Pomocí korelační analýzy je zkoumána závislost mezi výdaji a vybranými ukazateli. Výsledky analýzy ukazují, že výši výdajů krajů na dopravní obslužnost ovlivňuje celá řada faktorů, zejména počet obyvatel, rozloha kraje, počet obcí a rozsah dopravní infrastruktury.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the financing of public transport services in the regions of the Czech Republic in the period 2020–2023. The aim is to analyse the amount and structure of regional expenditures on public transport and to identify the factors influencing these expenditures. The theoretical part defines key concepts related to public transport, regional budgeting, and the legislative framework for transport services. The practical part uses quantitative analysis based on data from public databases and regional budget reports. Expenditures are assessed both in absolute terms and in relation to population size, area, number of municipalities, and the length of transport infrastructure. Correlation analysis is used to examine the relationships between expenditures and selected indicators. The results show that the level of regional transport expenditures is influenced by a variety of factors, particularly population size, area, number of municipalities, and the extent of transport infrastructure.en
dc.format.extent1005445 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectdopravní obslužnostcs
dc.subjectveřejná dopravacs
dc.subjectkrajské rozpočtycs
dc.subjectfinancování dopravycs
dc.subjectregionycs
dc.subjectvýdaje krajůcs
dc.subjecttransport servicesen
dc.subjectpublic transporten
dc.subjectregional budgetsen
dc.subjecttransport financingen
dc.subjectregionsen
dc.subjectregional expendituresen
dc.titleFinancování dopravní obslužnosti v krajíchcs
dc.title.alternativeFinancing of Transport Services in Regionsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBečica, Jiří
dc.date.accepted2025-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department115 - Katedra managementucs
dc.thesis.degree-programVeřejná ekonomika a správacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisZEL0093_EKF_N0312A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam