Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvajdová, Lenka
dc.contributor.authorPfefferová, Šarlota
dc.date.accessioned2025-06-23T11:46:51Z
dc.date.available2025-06-23T11:46:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155990
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá identifikací postojů spotřebitelů k etickým dopadům fast fashion. Tento fenomén, charakteristický svou nízkou cenou, rychlým střídáním kolekcí a masovou výrobou, je spojen s celou řadou etických a environmentálních problémů, a to od vykořisťování pracovníků až po znečišťování životního prostředí. Cílem práce bylo zjistit, jaké povědomí mají spotřebitelé o těchto otázkách a do jaké míry tyto aspekty ovlivňují jejich nákupní chování. Výzkumná část byla realizována prostřednictvím kvantitativního dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že environmentální dopady módního průmyslu jsou spotřebiteli vnímány nejintenzivněji, zatímco povědomí o tématech, jako je transparentnost dodavatelských řetězců, je výrazně nižší. Dále se ukázalo, že demografické faktory, zejména věk, vzdělání a příjmová úroveň, významně ovlivňují ochotu investovat do udržitelnějších alternativ. Na základě analýzy byla vytvořena segmentace spotřebitelů a navržena doporučení, jak efektivněji komunikovat a podporovat udržitelnější nákupní chování.cs
dc.description.abstractThe thesis deals with the identification of consumer attitudes towards the ethical impact of fast fashion. This phenomenon, characterised by its low prices, rapid change of collections and mass production, is associated with a range of ethical and environmental problems, from the exploitation of workers to environmental pollution. The aim of this thesis was to find out what awareness consumers have of these issues and to what extent these aspects influence their purchasing behaviour. The research part was conducted through a quantitative questionnaire survey. The results show that the environmental impacts of the fashion industry are perceived most intensely by consumers, while awareness of issues such as supply chain transparency is significantly lower. Furthermore, demographic factors, in particular age, education and income level, are shown to significantly influence the willingness to invest in more sustainable alternatives. Based on the analysis, consumer segmentation was developed and recommendations were proposed to communicate more effectively and encourage more sustainable purchasing behaviour.en
dc.format.extent6100080 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectfast fashioncs
dc.subjectetikacs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectudržitelná módacs
dc.subject socioekonomický statuscs
dc.subjectgenerace Zcs
dc.subjectpracovní podmínkycs
dc.subjectfast fashionen
dc.subjectethicsen
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjectsustainable fashionen
dc.subjectsocio-economic statusen
dc.subjectGeneration Zen
dc.subjectworking conditionsen
dc.titleIdentifikace postojů spotřebitelů k etickým dopadům fast fashioncs
dc.title.alternativeIdentification of Consumers Attitudes towards Ethic Impacts of Fast Fashionen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMikolášová, Jana
dc.date.accepted2025-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPFE0014_EKF_N0414A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam