Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBalcar, Tomáš
dc.contributor.authorDusilová, Valérie
dc.date.accessioned2025-06-23T11:46:58Z
dc.date.available2025-06-23T11:46:58Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156030
dc.description.abstractBakalářská práce analyzuje spotřebitelské chování na trhu s rychlou módou, přičemž hlavním cílem je identifikace faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování spotřebitelů. Teoretická část se věnuje charakteristice spotřebitelského chování, specifikům rychlé a pomalé módy, fenoménu greenwashingu a roli fashion marketingu. Praktická část vychází z online dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje spotřebitelů k rychlé módě, míru jejich informovanosti o environmentálních a sociálních dopadech a ochotu upřednostnit udržitelnější alternativy. Zjištěné výsledky ukazují, že přestože si většina respondentů uvědomuje negativní dopady rychlé módy, při nákupu nadále upřednostňují cenu a vzhled před původem produktu či značkou. Práce dále nabízí návrhy a doporučení pro podniky podporující principy slow fashion i pro spotřebitele a poukazuje na možnosti alternativních forem spotřeby.cs
dc.description.abstractThe bachelor's thesis analyzes of consumer behaviour in the fast fashion market, with the primary objective of identifying the key factors that influence consumers' purchasing decisions. The theoretical part deals with the characteristics of consumer behavior, the specifics of fast and slow fashion, the phenomenon of greenwashing and the role of fashion marketing. The practical part is based on an online questionnaire survey, the aim of which was to determine consumers' attitudes towards fast fashion, their level of awareness of environmental and social impacts and their willingness to prefer more sustainable alternatives. The results show that although most respondents are aware of the negative impacts of fast fashion, they still prioritize price and visual appeal over the product's origin or its‘ brand when making a purchase. The thesis also offers suggestions and recommendations for businesses supporting the principles of slow fashion and its‘ consumers and points out the possibilities of alternative forms of consumption.en
dc.format.extent4146824 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectrychlá módacs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectfashion marketingcs
dc.subjectrozhodovací procescs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectnákupní preferencecs
dc.subjectenvironmentální udržitelnostcs
dc.subjectfast fashionen
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjectfashion marketingen
dc.subjectdecision-making processen
dc.subjectmotivationen
dc.subjectpurchasing preferencesen
dc.subjectenvironmental sustainabilityen
dc.titleAnalýza spotřebitelského chování na trhu s rychlou módoucs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Behaviour in the Fast Fashion Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeSpáčil, Vojtěch
dc.date.accepted2025-06-02
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisDUS0070_EKF_B0414A050001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam