dc.contributor.advisor | Nierostek, Lech | |
dc.contributor.author | Vašutová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:47:00Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:47:00Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156045 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na posouzení motivace zaměstnanců školských institucí napříč sektory. Cílem je provést analýzu motivace pedagogů státní a soukromé mateřské školy. K dosažení cíle je třeba aplikace kvantitativních i kvalitativních metod, které jsou detailně popsány v samostatné kapitole.
Teoretická část pojímá dvě hlavní oblasti. Nejprve legislativní rámec týkající se školských institucí, kde je tato problematika do detailu rozpracována. V další části jsou objasněny klíčové pojmy jako motivace, stimulace, firemní kultura, zaměstnanecká angažovanost a současně také pojetí motivace v pedagogické praxi.
V úvodu praktické části jsou představeny obě školské instituce, v tomto konkrétním případě mateřské školy. Následně jsou představeny poskytované benefity v soukromé i státní MŠ. Samotná praktická část je zaměřena zejména na vyhodnocení dotazníkového šetření spolu s polostrukturovaným rozhovorem s vedením.
V závěru práce jsou na základě zjištěných dat vytvořeny návrhy a doporučení jejichž aplikace si klade za cíl zvýšení stupně pedagogické motivace. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis focuses on assessing the motivation of employees in educational institutions across sectors. The aim is to analyze the motivation of teachers in both public and private kindergartens. To achieve this goal, it is necessary to apply both quantitative and qualitative methods, which are described in detail in a separate chapter.
The theoretical part covers two main areas. First, it addresses the legislative framework relating to educational institutions, which is elaborated in detail. The next section clarifies key concepts such as motivation, stimulation, organizational culture, employee engagement, and also the concept of motivation in pedagogical practice.
At the beginning of the practical part, both educational institutions are introduced—in this specific case, kindergartens. Subsequently, the benefits provided in both private and public kindergartens are presented. The practical part itself is mainly focused on evaluating the questionnaire survey, together with a semi-structured interview with the management.
In the conclusion, based on the collected data, proposals and recommendations are formulated, the implementation of which aims to increase the level of teachers’ motivation. | en |
dc.format.extent | 1050947 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | motivace | cs |
dc.subject | stimulace | cs |
dc.subject | firemní kultura | cs |
dc.subject | školské instituce | cs |
dc.subject | plat | cs |
dc.subject | benefity. | cs |
dc.subject | motivation | en |
dc.subject | stimulation | en |
dc.subject | corporate culture | en |
dc.subject | salary | en |
dc.subject | benefits. | en |
dc.title | Posouzení motivace zaměstnanců školských institucí napříč sektory | cs |
dc.title.alternative | Assessment of Employee Motivation in Educational Institutions Across Sectors | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Zahrajová, Katarzyna | |
dc.date.accepted | 2025-05-26 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 152 - Katedra podnikové ekonomiky a práva | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.thesis.degree-branch | Ekonomika a právo v podnikání | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | VAS0213_EKF_N0413A050014_S03_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |