Show simple item record

dc.contributor.advisorNierostek, Lech
dc.contributor.authorVašutová, Klára
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:00Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:00Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156045
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na posouzení motivace zaměstnanců školských institucí napříč sektory. Cílem je provést analýzu motivace pedagogů státní a soukromé mateřské školy. K dosažení cíle je třeba aplikace kvantitativních i kvalitativních metod, které jsou detailně popsány v samostatné kapitole. Teoretická část pojímá dvě hlavní oblasti. Nejprve legislativní rámec týkající se školských institucí, kde je tato problematika do detailu rozpracována. V další části jsou objasněny klíčové pojmy jako motivace, stimulace, firemní kultura, zaměstnanecká angažovanost a současně také pojetí motivace v pedagogické praxi. V úvodu praktické části jsou představeny obě školské instituce, v tomto konkrétním případě mateřské školy. Následně jsou představeny poskytované benefity v soukromé i státní MŠ. Samotná praktická část je zaměřena zejména na vyhodnocení dotazníkového šetření spolu s polostrukturovaným rozhovorem s vedením. V závěru práce jsou na základě zjištěných dat vytvořeny návrhy a doporučení jejichž aplikace si klade za cíl zvýšení stupně pedagogické motivace.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on assessing the motivation of employees in educational institutions across sectors. The aim is to analyze the motivation of teachers in both public and private kindergartens. To achieve this goal, it is necessary to apply both quantitative and qualitative methods, which are described in detail in a separate chapter. The theoretical part covers two main areas. First, it addresses the legislative framework relating to educational institutions, which is elaborated in detail. The next section clarifies key concepts such as motivation, stimulation, organizational culture, employee engagement, and also the concept of motivation in pedagogical practice. At the beginning of the practical part, both educational institutions are introduced—in this specific case, kindergartens. Subsequently, the benefits provided in both private and public kindergartens are presented. The practical part itself is mainly focused on evaluating the questionnaire survey, together with a semi-structured interview with the management. In the conclusion, based on the collected data, proposals and recommendations are formulated, the implementation of which aims to increase the level of teachers’ motivation.en
dc.format.extent1050947 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectstimulacecs
dc.subjectfiremní kulturacs
dc.subjectškolské institucecs
dc.subjectplatcs
dc.subjectbenefity.cs
dc.subjectmotivationen
dc.subjectstimulationen
dc.subjectcorporate cultureen
dc.subjectsalaryen
dc.subjectbenefits.en
dc.titlePosouzení motivace zaměstnanců školských institucí napříč sektorycs
dc.title.alternativeAssessment of Employee Motivation in Educational Institutions Across Sectorsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeZahrajová, Katarzyna
dc.date.accepted2025-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikové ekonomiky a právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika a právo v podnikánícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisVAS0213_EKF_N0413A050014_S03_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record