Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSlezák, Jiří
dc.contributor.authorMedusová, Pavla
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:11Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:11Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156114
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou využívání kreativního účetnictví v podmínkách České republiky. V první části je tato problematika vysvětlena po teoretické stránce, pomocí definic a vybraných technik a strategií, které jsou v kreativním účetnictví používány. Druhá část se nejprve věnuje samotným výzkumům, které již byly v této oblasti vytvořeny a dále pak nastiňuje možnosti detekce kreativního účetnictví. Ve třetí části bakalářské práce jsou zjištěny názory a znalosti ohledně dané problematiky pomocí dotazníkového průzkumu. V první a druhé části byly využity výzkumné metody deskripce a literární rešerše a ve třetí části byla využita výzkumná metoda praktické aplikace. Cílem této bakalářské práce je shrnout problematiku kreativního účetnictví a prozkoumat povědomí o této problematice mezi subjekty v oblasti účetnictví a daní v České republice. Z výsledků dotazníkového šetření je zjištěno, jak velké je setkání s kreativním účetnictvím praxi, jaké jsou nejčastěji využívané techniky nebo jak by mělo být kreativní účetnictví regulováno. Tyto výsledky mohou sloužit pro navazující výzkumy v této oblasti.cs
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the issue of the use of creative accounting in the context of the Czech Republic. The first part explains this issue from a theoretical perspective, using definitions and selected techniques and strategies that are used in creative accounting. The second part initially focuses on research that has already been conducted in this area and then outlines the possibilities for detecting creative accounting. The third part of the thesis presents findings about opinions and knowledge regarding this issue, obtained through a questionnaire survey. Descriptive and literature review research methods were used in the first and second parts, while the third part employed a practical application research method. The aim of this bachelor's thesis is to summarize the issue of creative accounting and to examine awareness of this issue among entities in the field of accounting and taxation in the Czech Republic. The results of the questionnaire survey show how frequently creative accounting is encountered in practice, which techniques are most commonly used, and how creative accounting should be regulated. These results may serve as a basis for further research in this area.en
dc.format.extent1721500 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkreativní účetnictvícs
dc.subjectúčetní manipulacecs
dc.subjectfinancecs
dc.subjectúčetní výkazycs
dc.subjectcreative accountingen
dc.subjectaccounting manipulationen
dc.subjectfinanceen
dc.subjectfinancial statementsen
dc.titleVyužití kreativního účetnictví v České republicecs
dc.title.alternativeThe Use of Creative Accounting in the Czech Republicen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKryšková, Šárka
dc.date.accepted2025-06-02
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department117 - Katedra účetnictví a danícs
dc.thesis.degree-programÚčetnictví a daněcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisMED0048_EKF_B0411A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam