Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLůžek, Petr
dc.contributor.authorDvořáková, Ellen
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:12Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156125
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na analýzu spotřebitelského chování na trhu s motocykly v České republice a na Slovensku. Cílem práce je identifikovat hlavní faktory, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při nákupu motocyklu, a zhodnotit, jaký význam hraje cena, značka, výkon a design při výběru konkrétního modelu. Teoretická část vychází z odborné literatury z oblasti marketingu, psychologie spotřebitele a historie trhu s motocykly. Součástí této části je také shrnutí vývoje motocyklového trhu v Československu i jeho současné podoby. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu provedeném formou online dotazníkového šetření. Výzkum se zaměřil na respondenty z České republiky a Slovenska a analyzoval jejich nákupní preference a postoje. Data byla zpracována pomocí deskriptivní statistiky, přičemž třídění druhého stupně bylo provedeno na základě věku a pohlaví respondentů. Výsledky ukazují, že při rozhodování o koupi motocyklu hraje zásadní roli cena, následovaná technickými parametry a značkou. Dále se ukazuje, že různé demografické skupiny spotřebitelů mají odlišné preference a očekávání. Práce přináší přehledné grafické a slovní vyhodnocení získaných dat a poskytuje doporučení pro marketingovou praxi výrobců a prodejců motocyklů. Jako příloha je k práci zařazen použitý dotazník.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the analysis of consumer behaviour on the motorcycle market in the Czech Republic and Slovakia. The aim of the thesis is to identify the main factors that influence consumer decision making when buying a motorcycle and to evaluate the importance of price, brand, performance and design in the selection of a particular model. The theoretical part is based on the literature in the field of marketing, consumer psychology and the history of the motorcycle market. It also includes a summary of the development of the motorcycle market in Czechoslovakia and its current form. The practical part is based on quantitative research conducted in the form of an online questionnaire survey. The research focused on respondents from the Czech Republic and Slovakia and analysed their purchasing preferences and attitudes. The data was processed using descriptive statistics, with second-level sorting based on the age and gender of the respondents. The results show that price plays a major role in the decision to buy a motorcycle, followed by technical parameters and brand. It further shows that different demographic groups of consumers have different preferences and expectations. The paper presents a clear graphical and verbal evaluation of the data obtained and provides recommendations for the marketing practice of motorcycle manufacturers and dealers. The questionnaire used is included as an appendix to the thesis.en
dc.format.extent2022213 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectmotocyklcs
dc.subjecttrh motocyklůcs
dc.subjectdotazníkcs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectmotorcycleen
dc.subjectmotorcycle marketen
dc.subjectquestionnaireen
dc.subjectanalysisen
dc.subjectconsumeren
dc.titleAnalýza chování spotřebitele na trhu s motocyklycs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Behaviour in the Motorcycle Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKrhut, Michal
dc.date.accepted2025-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisDVO0244_EKF_B0414A050001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam