dc.contributor.advisor | Lůžek, Petr | |
dc.contributor.author | Kašpárková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:47:12Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:47:12Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156126 | |
dc.description.abstract | V bakalářské práci se věnujeme analýze uživatelského testování webových stránek pro vybrané ubytovací zařízení v Lednici. Zaměřili jsme se na použitelnost dvou verzí stránek – starší verze z roku 2011 a novější verze vytvořené autorkou této bakalářské práce v roce 2024. Cílem práce je zjistit, zda bylo nahrazení staré verze opodstatněné a zda nová verze nabízí lepší uživatelskou zkušenost.
Práci jsme rozdělili do částí, z nichž první využíváme k teoretickému vymezení online marketingu a dále charakterizujeme vybrané ubytovací zařízení. Metodikou výzkumu se zabýváme v kapitole 4, ve které popisujeme přípravnou a realizační fázi. Na to navazujeme analýzou získaných dat během testování respondentů, která je strukturována dle průběhu samotného testování – první dojem respondentů po krátkém náhledu na webové stránky, časy potřebné k úspěšnému dokončení zadaných úkolů a porovnání obou verzí z pohledu respondentů. Všechny výsledky jsme zaznamenali do příslušných tabulek a grafů a na základě nich můžeme konstatovat, že se změna webové stránky vyplatila. Během prvního dojmu jsme zaznamenali více pozitivních poznatků na novější verzi, na které se také podařily snížit časy úkolů. Tyto výsledky se dále potvrdili při porovnání verzí dle subjektivních názorů respondentů.
Na základě výsledků testování jsme vytvořili návrhy a doporučení, které mají napomoci autorce optimalizovat novou verzi webových stránek a zvýšit její uživatelskou přívětivost. Doporučení se týkají zejména struktury obsahu, vizuálních prvků a usnadnění přístupu k informacím o ubytování.
Součástí práce jsou také přílohy, ve kterých jsme připravili otázky pro respondenty, souhlas s pořízením audionahrávek během testování a také seznam úkolů. | cs |
dc.description.abstract | In the bachelor thesis we analyze user testing of websites for selected accommodation facilities in Lednice. We focused on the usability of two versions of the website - an old version from 2011 and a new version created by the author of this bachelor thesis in 2024. The aim of the thesis is to determine whether the replacement of the old version was justified and whether the new version offers a better user experience.
We have divided the thesis into parts, the first of which we use to theoretically define online marketing and further characterize the selected accommodation facilities. We discuss the research methodology in Section 4, in which we describe the preparation and implementation phases. We follow this with an analysis of the data collected during the testing of the respondents, which is structured according to the course of the testing itself - the first impression of the respondents after a brief preview of the website, the times required to successfully complete the tasks and a comparison of the two versions from the respondents' perspective. We have recorded all the results in the relevant tables and graphs and based on them we can conclude that the change of the website paid off. During the first impression, we noticed more positive findings on the newer version, which also managed to reduce the task times. These results were further confirmed when comparing the versions according to the subjective opinions of the respondents.
Based on the results of the testing, we made suggestions and recommendations to help the author optimize the new version of the website and increase its user-friendliness. The recommendations relate mainly to the content structure, visual elements and easier access to accommodation information.
The work also includes appendices in which we have prepared questions for respondents, consent to take audio recordings during testing, and a list of tasks. | en |
dc.format.extent | 2076125 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | uživatelské testování | cs |
dc.subject | webové stránky | cs |
dc.subject | UX | cs |
dc.subject | UI | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | analýza webu | cs |
dc.subject | ubytovací zařízení | cs |
dc.subject | Lednice | cs |
dc.subject | online marketing | cs |
dc.subject | user testing | en |
dc.subject | websites | en |
dc.subject | UX | en |
dc.subject | UI | en |
dc.subject | optimization | en |
dc.subject | web analysis | en |
dc.subject | accommodation facilities | en |
dc.subject | Lednice | en |
dc.subject | online marketing | en |
dc.title | Uživatelské testování webových stránek ubytovacího zařízení | cs |
dc.title.alternative | User Testing of an Accommodation Facility Website | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Riffler, Ondřej | |
dc.date.accepted | 2025-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 116 - Katedra marketingu a obchodu | cs |
dc.thesis.degree-program | Marketing | cs |
dc.thesis.degree-branch | Marketingová komunikace | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | KAS0261_EKF_B0414A050001_S01_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |