Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDoleželová, Petra
dc.contributor.authorKrištofíková, Anna
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:22Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:22Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156190
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na analýzu spotřebitelského chování na trhu zahraničních mobilit. Výzkum byl proveden na vzorku studentů Ekonomické fakulty VŠB-TUO prostřednictvím dotazníkového šetření. Ačkoli jsou přínosy zahraničních mobilit prokazatelné, ne všichni studenti těchto příležitostí využívají. Cílem práce je tedy porozumět faktorům, kterými je jejich chování ovlivněno, a identifikovat důvody, jež mohou studenty od účasti odrazovat. V teoretické části jsou popsána východiska spotřebitelského chování a specifika trhu služeb. Pozornost je rovněž věnována charakteristice trhu zahraničních mobilit. V praktické části je popsána metodika shromažďování dat. Dále jsou interpretovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit vnímané přínosy mobilit, hlavní bariéry bránící výjezdu, nejčastěji využívané zdroje informací, preferované destinace a faktory ovlivňující jejich výběr. Na základě výsledků byla navržena konkrétní a v praxi realizovatelná doporučení, která mohou napomoci zvýšení zájmu o účast na zahraničních mobilitách.cs
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis is devoted to the analysis of consumer behaviour in the international mobility market. The research was conducted on a sample of students from the Faculty of Economics at VSB–TUO by means of a questionnaire survey. Although the benefits of international mobility are widely acknowledged, these opportunities are not fully utilised by all students. The aim of the thesis is to examine the factors influencing student decision-making and to identify the reasons that may discourage participation. The theoretical part outlines the conceptual framework of consumer behaviour and the specific characteristics of the services market. Furthermore, the international mobility market is described in detail. The methodological section presents the data collection approach, followed by the analysis and interpretation of empirical findings. Attention is focused on the perceived benefits of mobility, major barriers to participation, commonly used information sources, preferred destinations, and key determinants of destination choice. Based on the findings, specific and practically applicable recommendations have been formulated to foster greater student engagement in international mobility programmes.en
dc.format.extent3449203 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectzahraniční mobilitycs
dc.subjectErasmus+cs
dc.subjectfaktory rozhodovánícs
dc.subjectstudentská mobilitacs
dc.subjectvysokoškolské vzdělávánícs
dc.subjectbariéry účastics
dc.subjectstudium v zahraničícs
dc.subjectdotazníkové šetřenícs
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectinternational mobilityen
dc.subjectErasmus+en
dc.subjectdecision-making factorsen
dc.subjectstudent mobilityen
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectbarriers to participationen
dc.subjectstudy abroaden
dc.subjectquestionnaire surveyen
dc.titleAnalýza spotřebitelského chování na trhu zahraničních mobilitcs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Behaviour in the International Mobility Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeHeczková, Lenka
dc.date.accepted2025-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKRI0339_EKF_B0414A050001_S02_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam