Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZajarošová, Markéta
dc.contributor.authorNováková, Adéla
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:23Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156197
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou spotřebitelského chování na trhu s biopotravinami živočišného i rostlinného původu. Hlavním cílem bylo navrhnout typologii spotřebitelů na základě jejich postojů k biopotravinám a následně provést demografickou charakteristiku jednotlivých skupin. Pro sběr dat byla využita kvantitativní metoda CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing). Výzkumný vzorek tvořilo 299 respondentů starších 18 let. Získaná data byla analyzována pomocí faktorové a následně shlukové analýzy, které umožnily identifikaci čtyř typů spotřebitelů: lifestyle-orientovaných, ekologicky smýšlejících, cenově orientovaných a reklamně a sociálně zaměřených. Práce přibližuje postoje různých skupin respondentů a otevírá prostor pro další zkoumání spotřebitelského chování v oblasti biopotravin.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on consumer behaviour in the market for organic food products of both animal and plant origin. The main goal was to propose a typology of consumers based on their attitudes towards organic food and then describe the demographic characteristics of each group. The data was collected using a quantitative method called CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing). The research sample consisted of 299 respondents over the age of 18. The collected data was analysed using factor analysis and then cluster analysis, which helped to identify four types of consumers: lifestyle-oriented, environmentally conscious, price-sensitive, and those influenced by advertising and social factors. The thesis presents the attitudes of different respondent groups and opens the way for further research into consumer behaviour in the field of organic food.en
dc.format.extent2248211 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbiopotravinycs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjecttypologie spotřebitelůcs
dc.subjectfaktorová analýzacs
dc.subjectshluková analýzacs
dc.subjectchí-kvadrát testcs
dc.subjectorganic fooden
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectconsumer typologyen
dc.subjectfactor analysisen
dc.subjectcluster analysisen
dc.subjectchi-square testen
dc.titleNávrh typologie spotřebitelů na trhu s bio živočišnými a rostlinnými produktycs
dc.title.alternativeA Proposal for Consumer Typology in the Market for Organic Animal and Plant Productsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKáňová, Hana
dc.date.accepted2025-05-26
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisNOV0617_EKF_N0414A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam