Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrešnajderová, Tereza
dc.contributor.authorKaleta, Natálie
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:26Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:26Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156215
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo vytvořit typologii zákazníků na trhu secondhandové módy. V teoretické části byly popsány základy spotřebitelského chování a charakteristiky trhu s udržitelnou módou. Praktická část práce byla zaměřena na dotazníkové šetření a následnou analýzu spotřebitelského chování pomocí statistických metod, zejména shlukové a faktorové analýzy. Na základě výsledků byly identifikovány tři odlišné skupiny zákazníků secondhandů. Tyto skupiny byly popsány z hlediska demografických charakteristik, nákupního chování a důležitosti jednotlivých faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování. Na konci práce jsou uvedena doporučení, jak jednotlivé typy zákazníků efektivně oslovit a udržet, včetně návrhů pro marketingovou praxi secondhandových prodejen.cs
dc.description.abstractThe aim of the thesis was to create a typology of customers in the secondhand fashion market. The theoretical part described the basics of consumer behavior and the characteristics of the sustainable fashion market. The practical part of the thesis focused on a questionnaire survey and subsequent analysis of consumer behaviour using statistical methods, in particular cluster and factor analysis. Based on the results, three distinct groups of secondhand shoppers were identified. These groups were described in terms of demographic characteristics, purchasing behaviour and the importance of individual factors influencing purchasing decisions. At the end of the thesis, recommendations are given on how to effectively reach and retain individual types of customers, including suggestions for the marketing practice of secondhand stores.en
dc.format.extent12606465 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTypologie zákazníkůcs
dc.subjectSecondhandycs
dc.subjectUdržitelná módacs
dc.subjectMarketingový výzkumcs
dc.subjectSpotřebitelské chovánícs
dc.subjectUdržitelné nakupovánícs
dc.subjectShluková analýzacs
dc.subjectFaktorová analýzacs
dc.subjectCustomer typologyen
dc.subjectSecondhand storesen
dc.subjectSustainable fashionen
dc.subjectMarketing researchen
dc.subjectConsumer behavioren
dc.subjectSustainable shoppingen
dc.subjectCluster analysisen
dc.subjectFactor analysisen
dc.titleTypologie zákazníků secondhandůcs
dc.title.alternativeSecondhands Customer Typologyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMajerová, Lucie
dc.date.accepted2025-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisSME0131_EKF_N0414A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam