Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrešnajderová, Tereza
dc.contributor.authorVavrečka, Jan
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:26Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:26Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156217
dc.description.abstractHlavní náplní diplomové práce je navržení typologie zákazníků e-shopů na trhu s elektronikou v návaznosti na jejich spotřebitelské chování. Prostřednictvím této typologie by měli být prodejci schopni lépe porozumět spotřebitelům a jejich nákupním preferencím, postojům, motivacím a krokům, které ovlivňují jejich nákupní proces. Tato diplomová práce popisuje teoretická východiska spotřebitelského chování a rozebírá jejich návaznost na „online“ a „offline“ marketing. Dále přibližuje charakteristiku současného trhu s elektronikou. Praktická část práce je uvedena popisem metodiky shromažďování dat a následně předkládá výsledky výzkumu, které jsou doplněny o slovní popis a grafy. Výzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření prostřednictvím internetového portálu a tištěnou formou pro respondenty z okruhu rodiny a známých. V závěru práce je na základě provedené analýzy sestavena typologie zákazníků a vytvořen soubor doporučení pro firmy působící v tomto segmentu, který by mohl pomoci zlepšit efektivitu v cílení marketingu na různé typy spotřebitelů s ohledem na jejich specifické potřeby a nákupní rozhodování.cs
dc.description.abstractThe main focus of the thesis is to propose a typology of e-shop customers in the electronics market in relation to their consumer behaviour. Through this typology, retailers should be able to better understand consumers and their buying preferences, attitudes, motivations and actions that influence their buying process. This thesis describes the theoretical background of consumer behaviour and discusses its relation to "online" and "offline" marketing. It also presents the characteristics of the current electronics market. The practical part of the thesis is introduced by a description of the data collection methodology and then presents the research results, which are complemented by verbal descriptions and graphs. The research was carried out by means of a questionnaire survey through an internet portal and a paper-based survey for respondents from family and friends. The paper concludes with a customer typology based on the analysis and a set of recommendations for companies operating in this segment that could help improve the effectiveness in targeting marketing to different types of consumers with respect to their specific needs and purchasing decisions.en
dc.format.extent2353609 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttypologie spotřebitelůcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectdigitální marketingcs
dc.subjecttrh s elektronikou v ČRcs
dc.subjectelektronikacs
dc.subjectconsumer typologyen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectdigital marketingen
dc.subjectelectronics market in the Czech Republicen
dc.subjectelectronicsen
dc.titleTypologie zákazníků e-shopů s elektronikoucs
dc.title.alternativeCustomer Typology of E-shops with Electronicsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMajerová, Lucie
dc.date.accepted2025-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisVAV0228_EKF_N0414A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam