Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProkopová, Vendula
dc.contributor.authorAdamčík, Matěj
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:27Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:27Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156223
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou spotřebitelského chování na trhu video streamovacích služeb v České republice. Cílem práce bylo identifikovat hlavní faktory, které ovlivňují volbu platformy u českých uživatelů, a porovnat jejich postoje ke dvěma konkrétním službám – globálnímu poskytovateli Netflix a lokální platformě Voyo (Oneplay). Práce kombinuje teoretická východiska z oblasti marketingu a psychologie spotřebitele s kvantitativním výzkumem, který byl realizován prostřednictvím online dotazníku. Výzkumu se zúčastnilo 198 respondentů. Analýza výsledků ukázala, že Netflix je vnímán jako technicky kvalitnější a mezinárodně atraktivní, zatímco Voyo těží především z lokálního obsahu a domácí produkce. Postoje k jednotlivým službám se liší zejména podle věku a pohlaví. Na základě zjištěných dat byla formulována praktická doporučení pro poskytovatele streamovacích služeb. Práce přináší ucelený pohled na spotřebitelské preference v oblasti digitálního audiovizuálního obsahu a může sloužit jako podklad pro marketingové strategie i další výzkum v této oblasti.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the analysis of consumer behavior in the video streaming services market in the Czech Republic. The aim of the thesis was to identify the key factors influencing users' platform choice and to compare their attitudes toward two specific services – the global provider Netflix and the local platform Voyo (Oneplay). The thesis combines theoretical insights from marketing and consumer psychology with a quantitative survey conducted through an online questionnaire, which gathered 198 responses. The results revealed that Netflix is perceived as more technically advanced and internationally attractive, while Voyo benefits primarily from its local content and domestic production. User attitudes vary notably based on age and gender. Based on the findings, practical recommendations for streaming service providers were formulated. The thesis offers a comprehensive overview of consumer preferences in the digital audiovisual content sector and can serve as a basis for marketing strategies and further research in this field.en
dc.format.extent1549356 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectstreamovací službycs
dc.subjectNetflixcs
dc.subjectVoyocs
dc.subjectOneplaycs
dc.subjectkvantitativní výzkumcs
dc.subjectpreference uživatelůcs
dc.subjectanalýza trhucs
dc.subjectvideo on demand (VOD)cs
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjectstreaming servicesen
dc.subjectNetflixen
dc.subjectVoyoen
dc.subjectOneplayen
dc.subjectquantitative researchen
dc.subjectuser preferencesen
dc.subjectmarket analysisen
dc.subjectvideo on demand (VOD)en
dc.titleAnalýza spotřebitelského chování na trhu video streamovacích služebcs
dc.title.alternativeAnalysis of Consumer Behavior in the Video Streaming Services Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeStromská, Kristýna
dc.date.accepted2025-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketing a obchodcs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisADA0266_EKF_B0414A050001_S02_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam