dc.contributor.advisor | Čermáková, Ivana | |
dc.contributor.author | Pešková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:47:28Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:47:28Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156232 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku přístupnosti webových stránek univerzit pro osoby se specifickými potřebami, které slouží jako hlavní komunikační platforma mezi školou, studenty, uchazeči i širší veřejností. Cílem práce je analyzovat přístupnost vybraných univerzitních webových stránek a zhodnotit, do jaké míry jsou splňovány mezinárodní standardy přístupnosti.
V první části práce je představena definice webové přístupnosti, metodika Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), povinnosti přístupnosti v České republice, její cílové skupiny i organizace, které se přístupností zabývají. Druhá část je věnována popisu způsobů a nástrojů, pomocí kterých může být přístupnost webových stránek ověřována. V praktické části byly vybrané univerzitní webové stránky testovány podle připraveného testovacího scénáře a za využití vybraných nástrojů a metod. V závěrečné kapitole jsou zhodnoceny výsledky testování. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor’s thesis focuses on the issue of the accessibility of university websites for people with specific needs, as these websites serve as the main communication platform between the university, students, applicants, and the broader public. The aim of the thesis is to analyze the accessibility of selected university websites and evaluate the extent to which international accessibility standards are met.
The first part of the thesis introduces the definition of web accessibility, the methodology of the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), the legal obligations regarding accessibility in the Czech Republic, its target groups, and the organizations involved in this field. The second part is devoted to describing the methods and tools used to assess website accessibility. In the practical part, selected university websites were tested using a prepared testing scenario and with the help of selected tools and methods. The final chapter presents an evaluation of the testing results. | en |
dc.format.extent | 5691218 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | přístupnost webových stránek | cs |
dc.subject | osoby se specifickými potřebami | cs |
dc.subject | způsoby ověření webové přístupnosti | cs |
dc.subject | směrnice o přístupnosti webového obsahu (WCAG) | cs |
dc.subject | nástroj WAVE | cs |
dc.subject | nástroj axe DevTools | cs |
dc.subject | automatizované testování | cs |
dc.subject | manuální testování | cs |
dc.subject | web accessibility | en |
dc.subject | people with specific needs | en |
dc.subject | web accessibility verification methods | en |
dc.subject | web content accessibility guidelines (WCAG) | en |
dc.subject | WAVE tool | en |
dc.subject | axe DevTools | en |
dc.subject | automated testing | en |
dc.subject | manual testing | en |
dc.title | Analýza přístupnosti webových stránek univerzit | cs |
dc.title.alternative | Accessibility Analysis of Universities Websites | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Rozehnal, Petr | |
dc.date.accepted | 2025-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 157 - Katedra systémového inženýrství a informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika v ekonomice | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | PES0094_EKF_B0311A050015_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |