Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKřibíková, Pavlína
dc.contributor.authorCabáková, Hana
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:29Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:29Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156233
dc.description.abstractHlavním cílem této diplomové práce je analýza konkurenceschopnosti podniku Dermacol, a.s. v rámci kosmetického průmyslu a návrh opatření pro posílení jeho tržní pozice. V teoretické části jsou popsána východiska týkající se konkurenceschopnosti podniku a nástrojů pro její hodnocení. Praktická část se zaměřuje na analýzu podnikatelského prostředí s využitím metod PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti sil, VRIO analýzy, finanční analýzy a SWOT analýzy. Výsledky těchto analýz přinášejí komplexní pohled na současnou situaci společnosti v kontextu její konkurenceschopnosti na trhu. Byly identifikovány klíčové faktory, které ovlivňují její výkon, a to jak pozitivní, tak i negativní. Na základě provedených analýz byly vypracovány návrhy a doporučení, která by měla vést k posílení konkurenceschopnosti společnosti, její tržní pozice a zajištění dlouhodobé stability a růstu.cs
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to analyze the competitiveness of the company Dermacol, a.s. within the cosmetics industry and to propose measures to strengthen its market position. The theoretical part describes the foundations related to the competitiveness of companies and the tools for assessing it. The practical part focuses on analyzing the business environment using methods such as PEST analysis, Porter's Five Forces analysis, VRIO analysis, financial analysis, and SWOT analysis. The results of these analyses provide a comprehensive overview of the company's current situation in the context of its competitiveness in the market. Key factors influencing its performance, both positive and negative, have been identified. Based on the analyses, proposals and recommendations have been developed that should lead to strengthening the company’s competitiveness, its market position, and ensuring long-term stability and growth.en
dc.format.extent3352497 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkonkurenceschopnostcs
dc.subjectkosmetický průmyslcs
dc.subjectanalýza konkurenceschopnostics
dc.subjectPEST analýzacs
dc.subjectPorterova analýza pěti silcs
dc.subjectVRIO analýzacs
dc.subjectfinanční analýzacs
dc.subjectSWOT analýzacs
dc.subjectcompetitivenessen
dc.subjectcosmetics industryen
dc.subjectcompetitiveness analysisen
dc.subjectPEST analysisen
dc.subjectPorter's Five Forces analysisen
dc.subjectVRIO analysisen
dc.subjectfinancial analysisen
dc.subjectSWOT analysisen
dc.titleAnalýza konkurenceschopnosti vybrané kosmetické společnostics
dc.title.alternativeAnalysis of the Competitiveness of a Selected Cosmetics Companyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeUrbanec, Ludvík
dc.date.accepted2025-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikové ekonomiky a právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchPodniková ekonomikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisCAB0060_EKF_N0413A050014_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam