Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFranek, Jiří
dc.contributor.authorPlašil, David
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:32Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:32Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156255
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu trhu českého pivovarnictví s důrazem na Měšťanský pivovar v Poličce. Cílem práce je zhodnotit současný stav trhu s pivem v České republice, posoudit finanční výkonnost pivovaru a analyzovat jeho konkurenční postavení na trhu. Práce se věnuje spotřebitelským trendům, které ovlivňují chování zákazníků, zejména zvýšený zájem o regionální produkty, ekologické aspekty výroby a nealkoholické pivo. Součástí práce je teoretické vymezení metod analýzy trhu a finanční výkonnosti, včetně analýz poměrových ukazatelů, horizontální a vertikální analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. V rámci hodnocení Měšťanského pivovaru v Poličce je posuzována jeho pozice na českém trhu, výrobní kapacity a marketingová strategie. Finanční analýza ukazuje, že pivovar má stabilní finanční základnu, avšak vykazuje nižší rentabilitu v posledních letech, což naznačuje potřebu přizpůsobení strategií. Na závěr jsou navržena konkrétní doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti pivovaru, včetně optimalizace nákladů, inovací v produktovém portfoliu a zlepšení marketingové komunikace.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the market analysis of the Czech brewing industry with emphasis on the Měšt'anský pivovar in Polička. The aim of the thesis is to evaluate the current state of the beer market in the Czech Republic, to assess the financial performance of the brewery and to analyse its competitive position on the market. The thesis focuses on consumer trends influencing customer behaviour, in particular the increased interest in regional products, ecological aspects of production and non-alcoholic beer. The thesis includes a theoretical definition of methods of market and financial performance analysis, including ratio analysis, horizontal and vertical analysis and Porter's model of five competitive forces. The evaluation of the Měšt'anský pivovar v Polička assesses its position on the Czech market, production capacity and marketing strategy. The financial analysis shows that the brewery has a stable financial base, but has shown lower profitability in recent years, suggesting the need to adjust strategies. Finally, specific recommendations are proposed to improve the brewery's competitiveness, including cost optimization, product portfolio innovation and improved marketing communication.en
dc.format.extent897307 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectčeské pivovarnictvícs
dc.subjecttržní analýzacs
dc.subjectfinanční výkonnostcs
dc.subjectspotřebitelské trendycs
dc.subjectCzech brewing industryen
dc.subjectmarket analysisen
dc.subjectfinancial performanceen
dc.subjectconsumer trends.en
dc.titleAnalýza trhu českého pivovarnictví se zaměřením na konkrétní pivovarcs
dc.title.alternativeMarket Analysis of the Czech Brewing Industry with a Focus on a Specific Breweryen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeFranková, Andrea
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikové ekonomiky a právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchPodniková ekonomikacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPLA0178_EKF_B0413A050012_S02_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam