Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMacháček, Martin
dc.contributor.authorMrázková, Veronika
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:34Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:34Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156268
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá využitím nudgingu, tedy jemného postrčení, v marketingu zdravého životního stylu a fitness. Cílem práce bylo zjistit, zda a jak různé typy nudgingových intervencí ovlivňují cvičební návyky a preference spotřebitelů při výběru fitness produktů, a zda se účinnost těchto postrčení mění v závislosti na informovanosti o principu nudgingu. Výzkum byl proveden formou kvantitativního dotazníkového šetření, které porovnávalo odpovědi informované a neinformované skupiny respondentů. Z výsledků vyplývá, že většina nudgingových technik podporuje žádoucí chování, avšak informovanost o snaze o ovlivnění mohla u některých respondentů vyvolat efekt obranné reakce a snížit účinnost intervence. Práce přináší konkrétní návrhy, jak využít nudging v marketingu tak, aby respektoval etické principy a byl efektivní u různých cílových skupin.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the use of nudging, that is, subtle prompting, in the marketing of healthy lifestyle and fitness. The aim of the thesis was to determine whether and how different types of nudging interventions influence exercise habits and consumer preferences when choosing fitness products, and whether the effectiveness of these nudges varies depending on awareness of the nudging principle. The research was conducted in the form of a quantitative questionnaire survey comparing responses from informed and uninformed groups of respondents. The results indicate that most nudging techniques support desirable behavior; however, awareness of the influencing attempt may have triggered a defensive reaction in some respondents and reduced the effectiveness of the intervention. The thesis offers specific suggestions for how to apply nudging in marketing in a way that respects ethical principles and is effective across different target groups.en
dc.format.extent2565391 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnudgingcs
dc.subjectbehaviorální ekonomiecs
dc.subjectzdravý životní stylcs
dc.subjectmarketingcs
dc.subjectfitnesscs
dc.subjectrozhodování spotřebitelůcs
dc.subjectpostrčenícs
dc.subjectetika nudgingucs
dc.subjectnudgingen
dc.subjectbehavioral economicsen
dc.subjecthealthy lifestyleen
dc.subjectmarketingen
dc.subjectfitnessen
dc.subjectconsumer decision-makingen
dc.subjectpromptingen
dc.subjectnudging ethicsen
dc.titleVyužití nudgingu v marketingu zdravého životního stylu a fitnesscs
dc.title.alternativeThe Use of Nudging in the Marketing of Healthy Lifestyle and Fitnessen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeJohnson Filipová, Lenka
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisMRA0118_EKF_B0414A050001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam