Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWaliszewská, Lucie
dc.contributor.authorOlšaníková, Aneta
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:35Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:35Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156275
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na mezigenerační srovnání spotřebitelského chování na trhu udržitelné módy. Cílem práce bylo analyzovat postoje a nákupní preference generací X, Y a Z a rovněž identifikovat hlavní faktory ovlivňující jejich rozhodování při nákupu módních produktů. Výzkum byl realizován prostřednictvím online dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 307 platných respondentů ve věku 15 až 60 let, přičemž jejich výběr probíhal metodou kvótního výběru. Analýza výsledků ukázala, že Generace Z, se vyznačuje vysokou mírou environmentálního uvědomění a kladným postojem k udržitelné módě, zároveň je však limitována nedostatkem financí. Generace Y upřednostňuje kvalitu, ale udržitelnou módu vnímá jako obtížně dostupnou. Generace X je pak ze všech zkoumaných věkových skupin nejvíce finančně stabilní a preferuje nadčasové oblečení s dlouhou životností, avšak postrádá informace jak o benefitech udržitelné módy, tak o značkách a produktech v tomto segmentu. Na základě získaných dat byly formulovány návrhy a doporučení pro výrobce a prodejce s cílem efektivněji oslovit jednotlivé generace a tím také podpořit rozvoj udržitelné spotřeby na trhu módy.cs
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis focuses on an intergenerational comparison of consumer behavior in the sustainable fashion market. The primary objective of the research was to analyze the attitudes and purchasing preferences of Generations X, Y, and Z, as well as to identify the key factors influencing their decision-making when buying fashion products. The research was conducted through an online questionnaire survey involving 307 valid respondents aged 15 to 60, who were selected using quota sampling. The analysis revealed that Generation Z shows strong environmental awareness and a generally positive attitude toward sustainable fashion. However, their financial resources are often limited. Generation Y places a high value on quality but views sustainable fashion as not easily accessible. Generation X, the most financially stable of the surveyed age groups, tends to prefer timeless and durable clothing, but lacks information about the benefits of sustainable fashion, as well as the available brands and products in this segment. Based on the collected data, practical recommendations were formulated for producers and retailers aimed at engaging each generation more effectively and thereby contributing to the advancement of sustainable consumption in the fashion industry.en
dc.format.extent6628109 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectUdržitelná módacs
dc.subjectUdržitelnostcs
dc.subjectSpotřebitelské chovánícs
dc.subjectSpotřebitelcs
dc.subjectGeneracecs
dc.subjectTrh módycs
dc.subjectKvantitativní výzkumcs
dc.subjectDotazníkové šetřenícs
dc.subjectSustainable fashionen
dc.subjectSustainabilityen
dc.subjectConsumer behavioren
dc.subjectConsumeren
dc.subjectGenerationen
dc.subjectFashion marketen
dc.subjectQuantitative researchen
dc.subjectQuestionnaire surveyen
dc.titleMezigenerační srovnání spotřebitelského chování na trhu udržitelné módycs
dc.title.alternativeIntergenerational Comparison of Consumer Behaviour in the Sustainable Fashion Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeSkácel, Adam
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisOLS0071_EKF_B0414A050001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam