Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLošťák, Jiří
dc.contributor.authorBaďura, Lukáš
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:35Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:35Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156276
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a komparaci motivů podnikatelů při volbě franšízového podnikatelského modelu. Cílem práce je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují rozhodnutí podnikatelů vstoupit do franšízového systému, a vytvořit typologii franšízantů na základě jejich motivace. Teoretická část vymezuje základní pojmy spojené s franšízingem a shrnuje dosavadní poznatky o motivech podnikání ve franšíze. Praktická část vychází z primárního výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření mezi franšízanty působícími na českém trhu. Pomocí faktorové a shlukové analýzy byly identifikováno pět hlavní motivační dimenze a následně vytvořeny dvě hlavní skupiny respondentů: „Investoři do jistoty“ a „Efektivní optimalizátoři“. Výsledky výzkumu mohou sloužit jako podklad pro efektivnější zacílení marketingových aktivit franšízorů a pro rozvoj podpůrných nástrojů pro jednotlivé typy podnikatelů.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on the analysis and comparison of entrepreneurs' motives in choosing a franchise business model. The aim of the thesis is to identify the key factors that influence the decision of entrepreneurs to enter the franchise system and to create a typology of franchisees based on their motivations. The theoretical section defines the basic concepts associated with franchising and summarizes the existing knowledge on franchise business motives. The practical part is based on primary research conducted in the form of a questionnaire survey among franchisees operating on the Czech market. Using factor and cluster analysis, five main motivational dimensions were identified and subsequently two main groups of respondents were formed. The research results can serve as a basis for more effective targeting of franchisors' marketing activities and for the development of support tools for each type of entrepreneur.en
dc.format.extent1492120 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectfranšízingcs
dc.subjectpodnikánícs
dc.subjectmotivace podnikatelůcs
dc.subjecttypologie franšízantůcs
dc.subjectfaktorová analýzacs
dc.subjectshluková analýzacs
dc.subjectmarketingová komunikacecs
dc.subjectfranchisingen
dc.subjectentrepreneurshipen
dc.subjectentrepreneur motivationen
dc.subjectfranchisee typologyen
dc.subjectfactor analysisen
dc.subjectcluster analysisen
dc.subjectmarketing communicationen
dc.titleAnalýza a komparace motivů podnikatelů při volbě franšízového podnikatelského modelucs
dc.title.alternativeAnalysis and Comparison of Entrepreneurs' Motives in Choosing a Franchise Business Modelen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeJurášková, Hana
dc.date.accepted2025-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisBAD0051_EKF_N0414A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam