Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLošťák, Jiří
dc.contributor.authorKřížová, Tereza
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:35Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:35Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156277
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá komparací spotřebitelského chování generací X a Z v oblasti cestovního ruchu. Cílem práce je analyzovat spotřební chování generace X a Z v oblasti cestovního ruchu a na základě výsledků výzkumu charakterizovat typické zákazníky neboli persony pro každou z těchto generací. V práci byly stanoveny výzkumné otázky a hypotézy. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření a analyzována s využitím faktorové analýzy, která pomohla zredukovat množství proměnných do několika hlavních faktorů. Následně byla provedena shluková analýza, jež umožnila identifikovat homogenní skupiny respondentů. Výsledky ukazují, že mezi generacemi existují patrné rozdíly v přístupu k plánování dovolené, ve vnímané důležitosti jednotlivých faktorů, volbě typu dovolené i v preferencích nákupních kanálů. Získané persony poskytují praktický přehled o očekáváních a preferencích jednotlivých generací, čímž přispívají k lepšímu pochopení spotřebitelského chování v kontextu cestovního ruchu.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the comparison of consumer behavior of generations X and Z in tourism. The aim of the work is to analyze the consumer behavior of generations X and Z in the field of tourism and, based on the research results, to characterize typical customers or personas for each of these generations. The work set out research questions and hypotheses. The data were obtained through a questionnaire survey and analyzed using factor analysis, which helped to reduce the number of variables to several main factors. Subsequently, cluster analysis was performed, which made it possible to identify homogeneous groups of respondents. The results show that there are noticeable differences between generations in the approach to vacation planning, in the perceived importance of individual factors, in the choice of vacation type, and in the preferences of shopping channels. The obtained personas provide a practical overview of the expectations and preferences of individual generations, thereby contributing to a better understanding of consumer behavior in the context of tourism.en
dc.format.extent1362084 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectcestovánícs
dc.subjectcestovní kancelářcs
dc.subjectcestovní ruchcs
dc.subjectgenerace Xcs
dc.subjectgenerace Zcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjecttypický zákazníkcs
dc.subjectkomparacecs
dc.subjecttravelen
dc.subjecttravel agencyen
dc.subjecttourismen
dc.subjectGeneration Xen
dc.subjectGeneration Zen
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjecttypical customeren
dc.subjectcomparisonen
dc.titleKomparace spotřebitelského chování generací X a Z v cestovním ruchucs
dc.title.alternativeComparison of Consumer Behaviour of Generations X and Z in Tourismen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeJurášková, Hana
dc.date.accepted2025-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketing a obchodcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKRI0287_EKF_N0414A050001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam