Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKošinárová, Barbora
dc.contributor.authorPospiechová, Klára
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:42Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:42Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156321
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu obchodní firmy jako hodnoty pro podnikatele. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují hodnotu obchodní firmy a jakým způsobem mohou podnikatelé tuto hodnotu zvýšit. Pro dosažení tohoto cíle byla použita analýza sekundárních zdrojů a dotazníkový výzkum zaměřený na názory zákazníků. Výsledky ukázaly, že hodnotu obchodní firmy ovlivňuje řada faktorů, včetně etiky, udržitelnosti nebo transparentnosti. Dále se ukázalo, že osobní, lidský přístup je klíčový, zatímco využívání sociálních sítí není považováno za efektivní nástroj pro budování hodnoty. Korupce, daňové úniky, klamání nebo porušování zaměstnaneckých práv byly identifikovány jako faktory, které negativně ovlivňují vnímání firmy. Na základě těchto zjištění je doporučeno, aby podnikatelé zvyšovali hodnotu své firmy a zároveň budovali důvěru se zákazníky prostřednictvím kvalitní a osobní komunikace, zohledňováním věkových skupin a zachováním si stálé kvality výrobků.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on the analysis of a business name as a value for entrepreneurs. The aim of the work was to identify the factors that influence the value of a business firm and how entrepreneurs can enhance this value. To achieve this goal, an analysis of secondary sources and a questionnaire survey focusing on customer opinions were used. The results showed that the value of a business firm is influenced by a range of factors, including ethics, sustainability, and transparency. It was also revealed that a personal approach is key, while the use of social media is not considered as an effective tool for building value. Corruption, tax evasion, deception, or violations of employee rights were identified as factors that negatively affect the perception of a company. Based on these findings, it is recommended that entrepreneurs increase the value of their firm while building trust with customers through high-quality and personal communication, consideration of age groups, and consistent product quality.en
dc.format.extent1558172 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectObchodní firmacs
dc.subjectpodnikatelcs
dc.subjecthodnotacs
dc.subjectobchodní značkacs
dc.subjectetika a kulturacs
dc.subjectCSRcs
dc.subjectESGcs
dc.subjectstakeholdeřics
dc.subjectochranná známkacs
dc.subjectnekalá soutěžcs
dc.subjectdůvěra zákazníkůcs
dc.subjectBusiness nameen
dc.subjectentrepreneuren
dc.subjectvalueen
dc.subjectbranden
dc.subjectethics and cultureen
dc.subjectCSRen
dc.subjectESGen
dc.subjectstakeholdersen
dc.subjecttrademarken
dc.subjectunfair competitionen
dc.subjectcustomer trusten
dc.titleObchodní firma jako hodnota pro podnikatelecs
dc.title.alternativeBusiness Firm as Value for Entrepreneursen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKyselovská, Tereza
dc.date.accepted2025-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikové ekonomiky a právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika a právo v podnikánícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisPOS0262_EKF_N0413A050014_S03_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam