dc.contributor.advisor | Kaňa, Radomír | |
dc.contributor.author | Hrubá, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:47:47Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:47:47Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156359 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá analýzou řeckého vzdělávacího systému v kontextu Evropské unie, se zvláštním důrazem na jeho dopady na ekonomiku a trh práce. Pomocí analytického a komparativního přístupu zkoumá úroveň dosaženého vzdělání, kvalitu vzdělávacích výstupů, strukturu a výši financování školství a jejich souvislosti s mírou zaměstnanosti a socioekonomickou stabilitou. Práce se opírá o data z mezinárodních institucí (např. OECD, Eurostat) a srovnává řeckou situaci s vybranými členskými státy EU. Výsledky ukazují, že navzdory pokroku v oblasti přístupu ke vzdělání čelí Řecko přetrvávajícím výzvám, jako jsou nerovnosti ve vzdělávání, omezená zaměstnatelnost absolventů a nízká efektivita systému. Práce nabízí doporučení pro zlepšení vzdělávací politiky s cílem posílit její přínos pro dlouhodobý hospodářský rozvoj. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor’s thesis analyzes the Greek education system within the context of the European Union, with particular emphasis on its economic impact and relevance to the labor market. Using an analytical and comparative approach, it examines the level of educational attainment, the quality of educational outcomes, the structure and volume of educational funding, and their correlation with employment rates and socioeconomic stability. The thesis draws on data from international institutions (e.g., OECD, Eurostat) and compares the Greek situation with selected EU member states. The findings indicate that despite progress in education accessibility, Greece continues to face persistent challenges such as educational inequalities, limited employability of graduates, and low system efficiency. The thesis offers policy recommendations aimed at enhancing the contribution of education to long-term economic development. | en |
dc.format.extent | 1630273 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Evropská unie | cs |
dc.subject | hospodářský růst | cs |
dc.subject | lidský kapitál | cs |
dc.subject | Řecko | cs |
dc.subject | vzdělávání | cs |
dc.subject | European Union | en |
dc.subject | economic growth | en |
dc.subject | human capital | en |
dc.subject | Greece | en |
dc.subject | education | en |
dc.title | Vzdělávání v Řecku a jeho klíčové ukazatele a ekonomické implikace v rámci Evropské unie | cs |
dc.title.alternative | Education in Greece and Its Key Indicators and Economic Implications within the European Union Framework | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Pekarčíková, Markéta | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakulta | cs |
dc.description.department | 115 - Katedra managementu | cs |
dc.thesis.degree-program | Aplikovaná ekonomie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Mezinárodní ekonomické vztahy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2751 | |
dc.identifier.thesis | HRU0259_EKF_B0311A050004_S01_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |