Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaňa, Radomír
dc.contributor.authorHrubá, Lucie
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:47Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:47Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156359
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou řeckého vzdělávacího systému v kontextu Evropské unie, se zvláštním důrazem na jeho dopady na ekonomiku a trh práce. Pomocí analytického a komparativního přístupu zkoumá úroveň dosaženého vzdělání, kvalitu vzdělávacích výstupů, strukturu a výši financování školství a jejich souvislosti s mírou zaměstnanosti a socioekonomickou stabilitou. Práce se opírá o data z mezinárodních institucí (např. OECD, Eurostat) a srovnává řeckou situaci s vybranými členskými státy EU. Výsledky ukazují, že navzdory pokroku v oblasti přístupu ke vzdělání čelí Řecko přetrvávajícím výzvám, jako jsou nerovnosti ve vzdělávání, omezená zaměstnatelnost absolventů a nízká efektivita systému. Práce nabízí doporučení pro zlepšení vzdělávací politiky s cílem posílit její přínos pro dlouhodobý hospodářský rozvoj.cs
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis analyzes the Greek education system within the context of the European Union, with particular emphasis on its economic impact and relevance to the labor market. Using an analytical and comparative approach, it examines the level of educational attainment, the quality of educational outcomes, the structure and volume of educational funding, and their correlation with employment rates and socioeconomic stability. The thesis draws on data from international institutions (e.g., OECD, Eurostat) and compares the Greek situation with selected EU member states. The findings indicate that despite progress in education accessibility, Greece continues to face persistent challenges such as educational inequalities, limited employability of graduates, and low system efficiency. The thesis offers policy recommendations aimed at enhancing the contribution of education to long-term economic development.en
dc.format.extent1630273 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectEvropská uniecs
dc.subjecthospodářský růstcs
dc.subjectlidský kapitálcs
dc.subjectŘeckocs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectEuropean Unionen
dc.subjecteconomic growthen
dc.subjecthuman capitalen
dc.subjectGreeceen
dc.subjecteducationen
dc.titleVzdělávání v Řecku a jeho klíčové ukazatele a ekonomické implikace v rámci Evropské uniecs
dc.title.alternativeEducation in Greece and Its Key Indicators and Economic Implications within the European Union Frameworken
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereePekarčíková, Markéta
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department115 - Katedra managementucs
dc.thesis.degree-programAplikovaná ekonomiecs
dc.thesis.degree-branchMezinárodní ekonomické vztahycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisHRU0259_EKF_B0311A050004_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam