Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGodický, Pavel
dc.contributor.authorKoubek, Petr
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:51Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156387
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je právní regulace reklamy na sociálních sítích a její dopad na uživatele. Práce se zaměřuje na analýzu právních aspektů reklamy v informačním prostoru, formy jejího zneužití a problematiku regulace, která má zajistit ochranu spotřebitelů i demokratických principů.   Práce je rozdělena do několika částí, které se věnují právní klasifikaci forem zneužití reklamy, historickému vývoji sociálních sítí a reklamního práva, právním nástrojům v boji proti zneužití reklamy a komparativní analýze přístupů k ochraně před zneužitím reklamy.   V praktické části je provedena komparativní analýza přístupů k regulaci reklamy a ochraně uživatelů na platformách Facebook, TikTok a VKontakte. Zkoumány jsou rozdíly v implementaci a dodržování požadavků české a evropské legislativy těmito platformami. Výsledky analýzy ukazují, že Facebook a TikTok vykazují vysoký stupeň souladu s právními požadavky, zatímco VKontakte v některých oblastech zaostává, zejména v transparentnosti a ochraně osobních údajů.cs
dc.description.abstractThe topic of this bachelor's thesis is the legal regulation of advertising on social networks and its impact on users. The thesis focuses on the analysis of the legal aspects of advertising in the information space, forms of its misuse, and the issue of regulation, which is intended to ensure the protection of consumers and democratic principles. The work is divided into several parts, which deal with the legal classification of forms of advertising misuse, the historical development of social networks and advertising law, legal instruments in the fight against advertising misuse, and a comparative analysis of approaches to protection against advertising misuse. The practical part presents a comparative analysis of approaches to the regulation of advertising and user protection on the platforms Facebook, TikTok, and VKontakte. The differences in the implementation and observance of the requirements of Czech and European legislation by these platforms are examined. The results of the analysis show that Facebook and TikTok demonstrate a high degree of compliance with legal requirements, while VKontakte lags behind in some areas, especially in transparency and personal data protection.en
dc.format.extent3247229 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectReklamacs
dc.subjectSociální sítěcs
dc.subjectPrávní regulacecs
dc.subjectInformační bojcs
dc.subjectZneužití reklamycs
dc.subjectOchrana spotřebitelecs
dc.subjectKomparativní analýzacs
dc.subjectFacebookcs
dc.subjectTikTokcs
dc.subjectVKontaktecs
dc.subjectAdvertisingen
dc.subjectSocial networksen
dc.subjectLegal regulationen
dc.subjectInformation warfareen
dc.subjectMisuse of advertisingen
dc.subjectConsumer protectionen
dc.subjectComparative analysisen
dc.subjectFacebooken
dc.subjectTikToken
dc.subjectVKontakteen
dc.titleReklama jako boj v informačním prostoru z pohledu právacs
dc.title.alternativeAdvertising as a Struggle in the Information Space from the Perspective of Lawen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKyselovská, Tereza
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department152 - Katedra podnikové ekonomiky a právacs
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.thesis.degree-branchEkonomika a právo v podnikánícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisKOU0191_EKF_B0413A050012_S04_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam