Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKauerová, Lenka
dc.contributor.authorUherková, Klára
dc.date.accessioned2025-06-23T11:47:52Z
dc.date.available2025-06-23T11:47:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156394
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou impulzivního nákupního chování spotřebitelů na trhu s kosmetickými produkty. Teoretická část práce se zaměřuje na tento typ chování a faktory, které jej ovlivňují a vyvolávají. Dále se věnuje kosmetickému trhu a jeho specifickým marketingovým strategiím. Cílem práce je porozumět impulzivnímu nákupnímu chování a identifikovat hlavní faktory, které jej podněcují. Následně zhodnotit, jakou roli v tomto procesu hrají emoce spotřebitele, slevové akce, sociální sítě, influenceři a design obalů. Pro získání potřebných dat k vyhodnocení cílů byl využit kvantitativní výzkum formou online dotazníkového šetření. Získaná data byla následně zpracována a dále interpretována. Výsledky výzkumu ukazují, že impulzivní nákupní chování je na kosmetickém trhu poměrně časté, přičemž se na něm významně podílejí především přímé slevy ve formě procent a pozitivní nálada spotřebitele. Dále se ukázalo, že toto chování s rostoucím věkem klesá a je častější u žen. V závěru práce jsou navržena doporučení pro marketingovou praxi zaměřená na efektivní oslovení impulzivních zákazníků.cs
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis analyses impulsive buying behaviour of consumers in the cosmetics market. The theoretical part of the thesis focuses on this type of behaviour and the factors that trigger and influence it. It also describes the cosmetics market and its specific marketing strategies. The aim of the thesis is to understand impulse buying behaviour and identify the main factors that encourage it. Particular attention is given to the role of consumer emotions, discount promotions, social media, influencers, and packaging design. To achieve the necessary data to meet the research objectives, quantitative research was conducted using an online questionnaire. The collected data were then processed and further interpreted. The results of the research show that impulse buying behaviour is quite common in the cosmetics market, with percentage-based discounts and a positive consumer mood having the strongest influence. The results also show that this behaviour decreases with age and is more frequent among women. The conclusion includes recommendations for marketing practices aimed at effectively targeting impulsive consumers.en
dc.format.extent3473959 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectspotřebitelské chovánícs
dc.subjectnákupní chovánícs
dc.subjectimpulzivní chovánícs
dc.subjectimpulzivní nákupní chovánícs
dc.subjectkosmetický trhcs
dc.subjectkosmetické produktycs
dc.subjectobalycs
dc.subjectinfluencer marketingcs
dc.subjectconsumeren
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectbuying behaviouren
dc.subjectimpulsive behaviouren
dc.subjectimpulsive buying behaviouren
dc.subjectcosmetics marketen
dc.subjectcosmetic productsen
dc.subjectpackagingen
dc.subjectinfluencer marketingen
dc.titleAnalýza impulzivního nákupního chování na trhu s kosmetickými produktycs
dc.title.alternativeAnalysis of Impulse Buying Behaviour in the Cosmetics Marketen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKovalová, Kateřina
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Ekonomická fakultacs
dc.description.department116 - Katedra marketingu a obchoducs
dc.thesis.degree-programMarketingcs
dc.thesis.degree-branchMarketingová komunikacecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2751
dc.identifier.thesisUHE0058_EKF_B0414A050001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam